omdrejningssignal hvor??

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Gsi16vdk
Junior Medlem

omdrejningssignal hvor??

#1 Indlæg af Gsi16vdk »

har monteret min ms boks,. men får intet omdrejninssignal, har taget signalet fra igniteren i strøfordeleren, den der også går til original omd tæller. er det helt forkert eller?? det er en toyota corolla 1.6. på forhånd tak
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#2 Indlæg af Saab-Daniel »

Plejer at være på minus-polen du skal hente signalet fra, medmindre du skal køre MSnS?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Gsi16vdk
Junior Medlem

#3 Indlæg af Gsi16vdk »

Det er også vist i værkstedshåndbogen at den ledning jeg har snuppet en fra er minus på spolen. håber der er nogen andre der har bygget det på en toyota der kan huske hvordan de har gjort.. for den registrerer slet ikke noget signal..
martin306xsi
Mester Medlem
Geografisk sted: Roskilde

#4 Indlæg af martin306xsi »

Tag en gammeldags prøvelampe og sæt den på kl.1 på tændspolen så har du et blinke signalet fra hall/indu.
Mvh Martin
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Geografisk sted: Juelsminde

#5 Indlæg af Alex_Reedtz »

Ikke hvis han har pillet den originale ECU fra. Kommer jo igen an på om det er MsnS...
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

Re: omdrejningssignal hvor??

#6 Indlæg af HenrikGM »

Gsi16vdk skrev:har monteret min ms boks,. men får intet omdrejninssignal, har taget signalet fra igniteren i strøfordeleren, den der også går til original omd tæller. er det helt forkert eller?? det er en toyota corolla 1.6. på forhånd tak

Der sidder svjh en induktionsgiver i den fordeler....den giver sinus, du skal bruge firkant....derfor virker det ikke.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem

#7 Indlæg af K-FINN »

Har du købt boksen ved www.turbomotor.dk, fordi så burde det virke, den laver det om til firkant.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Gsi16vdk
Junior Medlem

#8 Indlæg af Gsi16vdk »

boksen er en der vist kommer fra henrik. jeg kører stadig med den originale, og ms bare som tilskud. hvad skal der til, før jeg kan fange et signal..?
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Geografisk sted: Juelsminde

#9 Indlæg af Alex_Reedtz »

Jeg mener den du skal have fat i hedder IGT- og findes vist endda ude i diagnosestikket.
Gsi16vdk
Junior Medlem

#10 Indlæg af Gsi16vdk »

det er ellers også den jeg bruger som signal, men kan godt se at hvis den boks jeg har kun virker på firkant signal, så er det der problemet ligger... hvad pokker gør jeg så, skal jeg ha et ekstra tandhjul med en føler på eller? på forhånd tak
Besvar