Tændings justering på RS Turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Henrik R.
Nyt Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 sep 2004, 21:00

Tændings justering på RS Turbo

#1 Indlæg af Henrik R. »

Hejsa Forum.
Jeg har lige købt en Escort RS Turbo S2 1987.
Men syntes den tændings banker, hvad er grund justeringen på sådan en "fætter"
Her tænker jeg selvfølgelig på statisk justering i tomgang (antal grader før top)
En gang med tryk, altid med tryk...
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#2 Indlæg af mh »

12 grader før top uden vakuum slange på ved 940+-20 omdregninger
Senest rettet af mh 26 mar 2006, 14:52, rettet i alt 1 gang.
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Henrik R.
Nyt Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 sep 2004, 21:00

#3 Indlæg af Henrik R. »

tinasmartin skrev:12 grader før top uden vakuum slange på ved 940 omdregninger


Hmm, skal lige siges jeg er helt newbie i Ford "verdenen"
Syntes ikke lige jeg er faldet over en vakumslange, i forbindelse med tændingen.
Skal den sidder direkte på strømfordelerne..?
En gang med tryk, altid med tryk...
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#4 Indlæg af mh »

nej den sidder på den styreboks der styre tændingen
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Henrik R.
Nyt Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 sep 2004, 21:00

#5 Indlæg af Henrik R. »

tinasmartin skrev:nej den sidder på den styreboks der styre tændingen


Okay. Den store aluboks som sidder omme bag batteriet...
Jamen så må jeg ud og tjekke om det spiller max.
Det ville vel være en god ide at stille den lidt senere eks. 10 grader, da den kører 1,0 bars ladetryk..
Eller er jeg forkert på den..?
En gang med tryk, altid med tryk...
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#6 Indlæg af RSV »

hvis du ikke allerede gør så kom 98oktan på
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Besvar