Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 08:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 mar 2006, 13:12 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004, 20:00
Indlæg: 27
Hejsa Forum.
Jeg har lige købt en Escort RS Turbo S2 1987.
Men syntes den tændings banker, hvad er grund justeringen på sådan en "fætter"
Her tænker jeg selvfølgelig på statisk justering i tomgang (antal grader før top)

_________________
En gang med tryk, altid med tryk...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2006, 13:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
12 grader før top uden vakuum slange på ved 940+-20 omdregninger

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Senest rettet af mh 26 mar 2006, 13:52, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2006, 13:51 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004, 20:00
Indlæg: 27
tinasmartin skrev:
12 grader før top uden vakuum slange på ved 940 omdregninger


Hmm, skal lige siges jeg er helt newbie i Ford "verdenen"
Syntes ikke lige jeg er faldet over en vakumslange, i forbindelse med tændingen.
Skal den sidder direkte på strømfordelerne..?

_________________
En gang med tryk, altid med tryk...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2006, 13:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
nej den sidder på den styreboks der styre tændingen

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2006, 14:21 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004, 20:00
Indlæg: 27
tinasmartin skrev:
nej den sidder på den styreboks der styre tændingen


Okay. Den store aluboks som sidder omme bag batteriet...
Jamen så må jeg ud og tjekke om det spiller max.
Det ville vel være en god ide at stille den lidt senere eks. 10 grader, da den kører 1,0 bars ladetryk..
Eller er jeg forkert på den..?

_________________
En gang med tryk, altid med tryk...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2006, 15:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
hvis du ikke allerede gør så kom 98oktan på

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team