centrifugal kompressor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mjorgensen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15 mar 2004, 23:25

centrifugal kompressor

#1 Indlæg af mjorgensen »

hej jeg er kommet i besidelse af en centrifugal kompressor med benzin modstandsdygtige pakninger. planen er at montere den efter kaburatoren så den suger i den. men skal jeg havde nogen yderligere benzin tilførsel? eller kan min kaburator indstilles til at levere nok?
bilen er en peugeot 205 1,3 fra 88.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

Det er tidligere lykkes folk at suge gennem en kaburator og fået det ud og køre... Nogle med susses(i forhold til hvad det nu er) og andre uden. Om du får brug for mere benzin er RET svært at sige. Det kan du nok først rigtig afgøre når det er lavet og du kan måle lidt på hvad der kommer ud af udstødningen.
Viser det sig at du får brug for mere benzin er det et helt kapitel for sig... I første omgang ville det være nemmest at forsøge at manipulere man kaburatoren (dyser, svømmerhøjde og hvad der ellers er), men ellers skal du have en eller anden seperart anordning der smider noget mere benno ind og her kan du få nogle små problemer med noget benzintryk, eller mangel på samme, som du skal have løst.

V/h Chr
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#3 Indlæg af grydesvamp »

lyder rigtig fedt! gå du bare igang med projektet og hvis det kniber med brændstof så monterer du en dyse eller 2 og tilslutter dem en mf2 så burde du ha en rimelig chance for at styre det..

kunne være fedt med et par billeder og så smid det hele ind under projekter.. ;) held og lykke fra grydesvampen..
Fri bane fuld hane! :-)
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#4 Indlæg af Havneren »

grydesvamp skrev:lyder rigtig fedt! gå du bare igang med projektet og hvis det kniber med brændstof så monterer du en dyse eller 2 og tilslutter dem en mf2 så burde du ha en rimelig chance for at styre det..

kunne være fedt med et par billeder og så smid det hele ind under projekter.. ;) held og lykke fra grydesvampen..


Jaaa... Der kommer så lige det ekstra arbejde ind i billedet - For hvad benzintryk kører en kaburator lige med? Der skal altså laves et seperart benzin fremførings system til de dyser. Det kan uden tvivl laves på en snedig måde, men der er lige noget der skal overvejes der i hvert fald.

V/h Chr
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#5 Indlæg af grydesvamp »

han skal lave sit system om til højtryk og så montere 2 benzintrygsregulatore.. en til det lave tryk (0,25bar) og en til benzindyserne (3-4bar) regulatorene skal bare kanldes i røven af hinanden..
Fri bane fuld hane! :-)
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#6 Indlæg af Havneren »

grydesvamp skrev:han skal lave sit system om til højtryk og så montere 2 benzintrygsregulatore.. en til det lave tryk (0,25bar) og en til benzindyserne (3-4bar) regulatorene skal bare kanldes i røven af hinanden..


Ja... f.eks... Og så skal der laves et retur løb ned i tanken. Det er der nok ikke nu? Der er som sagt blive lidt at tænke over...

V/h Chr
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#7 Indlæg af grydesvamp »

ja det er ikke så bøvlet at lave igen... man skal bare død og pine sørge for at spænde returen ordenligt fast (ikke strips!) røret skal være forsynet med bøjle for hver 25 cm..
Fri bane fuld hane! :-)
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#8 Indlæg af Nolan »

grydesvamp skrev:han skal lave sit system om til højtryk og så montere 2 benzintrygsregulatore.. en til det lave tryk (0,25bar) og en til benzindyserne (3-4bar) regulatorene skal bare kanldes i røven af hinanden..


Regulatoren til det "store" tryk skal sidde først. Ellers får man samme tryk på dem begge.
De regulerer ved at åbne hhv. lukke for returen, så hvis du sætter regulatoren til det lave tryk først, vil den ikke kunne komme af med "overtrykket" fordi regulatoren til det høje tryk "holder" på returen.

/Nolan
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#9 Indlæg af grydesvamp »

hov det glemte jeg så at skrive... men det er rigtigt jo..
Fri bane fuld hane! :-)
Besvar