Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 mar 2006, 21:42 
Offline

Tilmeldt: 15 mar 2004, 23:25
Indlæg: 1
hej jeg er kommet i besidelse af en centrifugal kompressor med benzin modstandsdygtige pakninger. planen er at montere den efter kaburatoren så den suger i den. men skal jeg havde nogen yderligere benzin tilførsel? eller kan min kaburator indstilles til at levere nok?
bilen er en peugeot 205 1,3 fra 88.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2006, 22:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Det er tidligere lykkes folk at suge gennem en kaburator og fået det ud og køre... Nogle med susses(i forhold til hvad det nu er) og andre uden. Om du får brug for mere benzin er RET svært at sige. Det kan du nok først rigtig afgøre når det er lavet og du kan måle lidt på hvad der kommer ud af udstødningen.
Viser det sig at du får brug for mere benzin er det et helt kapitel for sig... I første omgang ville det være nemmest at forsøge at manipulere man kaburatoren (dyser, svømmerhøjde og hvad der ellers er), men ellers skal du have en eller anden seperart anordning der smider noget mere benno ind og her kan du få nogle små problemer med noget benzintryk, eller mangel på samme, som du skal have løst.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2006, 08:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
lyder rigtig fedt! gå du bare igang med projektet og hvis det kniber med brændstof så monterer du en dyse eller 2 og tilslutter dem en mf2 så burde du ha en rimelig chance for at styre det..

kunne være fedt med et par billeder og så smid det hele ind under projekter.. ;) held og lykke fra grydesvampen..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2006, 10:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
grydesvamp skrev:
lyder rigtig fedt! gå du bare igang med projektet og hvis det kniber med brændstof så monterer du en dyse eller 2 og tilslutter dem en mf2 så burde du ha en rimelig chance for at styre det..

kunne være fedt med et par billeder og så smid det hele ind under projekter.. ;) held og lykke fra grydesvampen..


Jaaa... Der kommer så lige det ekstra arbejde ind i billedet - For hvad benzintryk kører en kaburator lige med? Der skal altså laves et seperart benzin fremførings system til de dyser. Det kan uden tvivl laves på en snedig måde, men der er lige noget der skal overvejes der i hvert fald.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2006, 10:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
han skal lave sit system om til højtryk og så montere 2 benzintrygsregulatore.. en til det lave tryk (0,25bar) og en til benzindyserne (3-4bar) regulatorene skal bare kanldes i røven af hinanden..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2006, 10:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
grydesvamp skrev:
han skal lave sit system om til højtryk og så montere 2 benzintrygsregulatore.. en til det lave tryk (0,25bar) og en til benzindyserne (3-4bar) regulatorene skal bare kanldes i røven af hinanden..


Ja... f.eks... Og så skal der laves et retur løb ned i tanken. Det er der nok ikke nu? Der er som sagt blive lidt at tænke over...

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2006, 11:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja det er ikke så bøvlet at lave igen... man skal bare død og pine sørge for at spænde returen ordenligt fast (ikke strips!) røret skal være forsynet med bøjle for hver 25 cm..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2006, 12:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
grydesvamp skrev:
han skal lave sit system om til højtryk og så montere 2 benzintrygsregulatore.. en til det lave tryk (0,25bar) og en til benzindyserne (3-4bar) regulatorene skal bare kanldes i røven af hinanden..


Regulatoren til det "store" tryk skal sidde først. Ellers får man samme tryk på dem begge.
De regulerer ved at åbne hhv. lukke for returen, så hvis du sætter regulatoren til det lave tryk først, vil den ikke kunne komme af med "overtrykket" fordi regulatoren til det høje tryk "holder" på returen.

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2006, 12:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hov det glemte jeg så at skrive... men det er rigtigt jo..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team