Benzinpumpe valg
Redaktør: Moderatorer
-
Krill
- Medlem
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Benzinpumpe valg
Jeg har mig en gammel golf der skal bygges turbo på.
Der sidder ikke nogen pumpe i benzintanken på den, og det virker umiddelbart ikke som om det lige kan lade sig gøre at sætte en pumpe i tanken. Kan dog se flere steder at man kan købe pumper til at sætte i serie med den originale, og så på den måde få en større mængde benzin leveret til motoren. Forstår dog ikke helt hvorfor den kan levere mere når de sidder i serie, da det jo må være den "dårligste" pumpe der sætter dagsordenen. Eller tager jeg fejl?
Eller skal jeg vælge at fjerne den originale helt, og blot købe en ny og kraftigere og lade den sidde alene?
Men om jeg så sætter den i serie eller ej, hvad vil så være den bedste placering af benzinpumepn, tæt på motoren eller tæt på benzintanken?
Det skal dog lige siges at der efter den originale pumpe nu sidder en såkaldt benzintryksakkumulator. Denne skulle efter sigende have til hensigt at sørge for at der ikke står så højt et tryk direkte ind på benzinpumpen, kan den have betydning ved valg af placering af den nye benzinpumpe?
Håber der er nogen der kan hjælpe...
Der sidder ikke nogen pumpe i benzintanken på den, og det virker umiddelbart ikke som om det lige kan lade sig gøre at sætte en pumpe i tanken. Kan dog se flere steder at man kan købe pumper til at sætte i serie med den originale, og så på den måde få en større mængde benzin leveret til motoren. Forstår dog ikke helt hvorfor den kan levere mere når de sidder i serie, da det jo må være den "dårligste" pumpe der sætter dagsordenen. Eller tager jeg fejl?
Eller skal jeg vælge at fjerne den originale helt, og blot købe en ny og kraftigere og lade den sidde alene?
Men om jeg så sætter den i serie eller ej, hvad vil så være den bedste placering af benzinpumepn, tæt på motoren eller tæt på benzintanken?
Det skal dog lige siges at der efter den originale pumpe nu sidder en såkaldt benzintryksakkumulator. Denne skulle efter sigende have til hensigt at sørge for at der ikke står så højt et tryk direkte ind på benzinpumpen, kan den have betydning ved valg af placering af den nye benzinpumpe?
Håber der er nogen der kan hjælpe...
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Er det en gl GTi model med k-Jetronic?
I så fald kan du roligt beholde pumpen, medmindre du har planer om at øge effekten med 100%.
Trykaccumulatoren har den funktion at holde benzintrykket konstant, meget vigtikt på et K anlæg.
Og det er ingen ulempe på et elektronist anlæg.
Med undtagelsen Hvis en af dyserne er utætte, så har du pludselig en lille 1/4 l benzin i en cylinder ved opstart.
MVH
Morten
I så fald kan du roligt beholde pumpen, medmindre du har planer om at øge effekten med 100%.
Trykaccumulatoren har den funktion at holde benzintrykket konstant, meget vigtikt på et K anlæg.
Og det er ingen ulempe på et elektronist anlæg.
Med undtagelsen Hvis en af dyserne er utætte, så har du pludselig en lille 1/4 l benzin i en cylinder ved opstart.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Bosch pumpe nr.
0580 254 909
Universal pumpe til udvendig montering
Den er opgivet til 170-220 l/t ved 5 bar.
Jeg bruger den selv.
Og 4 440 ml/min dyser alle fuldåbne kan ikke tvinge den i knæ.
på en gl Volvo.
Pris ca 1200+moms hos mekonomen
MVH
Morten
0580 254 909
Universal pumpe til udvendig montering
Den er opgivet til 170-220 l/t ved 5 bar.
Jeg bruger den selv.
Og 4 440 ml/min dyser alle fuldåbne kan ikke tvinge den i knæ.
på en gl Volvo.
Pris ca 1200+moms hos mekonomen
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Morten VJ skrev:Bosch pumpe nr.
0580 254 909
Universal pumpe til udvendig montering
Den er opgivet til 170-220 l/t ved 5 bar.
Jeg bruger den selv.
Og 4 440 ml/min dyser alle fuldåbne kan ikke tvinge den i knæ.
på en gl Volvo.
Pris ca 1200+moms hos mekonomen
MVH
Morten
Morten... Den opgivelse - Er det fra Bosch? Et datablad måske? Det der er jo lige så godt som motorsportspumpen, 044. I så fald kunne den 909 da være lidt interessant da den kun koster det haæve
V/h Chr.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Krill jo jeg har en tankpumpe der levere 130 l/t igennem en 1m lang 12-15 mm slange, kan ikke huske målene præsist.
Tankpumpen på en volvo er obligatorisk, da der er over en meter imellem tank, og pumpe.
Senere har jeg tilføjet en catch tank, da den havde besvær med at trække når tanken var næsten tom.
Havner nej det er opgivelser taget direkte fra mekonomens side.
Og de har ændret deres opgivelser efter jeg målte og reklamerede den første pumpe.
Og nej det er ikke en 044 pumpe til lavpris, men det kan være en god opgradering, til folk der ikke behøver over 220L/T ved 5-7 bar.
MVH
Morten
Tankpumpen på en volvo er obligatorisk, da der er over en meter imellem tank, og pumpe.
Senere har jeg tilføjet en catch tank, da den havde besvær med at trække når tanken var næsten tom.
Havner nej det er opgivelser taget direkte fra mekonomens side.
Og de har ændret deres opgivelser efter jeg målte og reklamerede den første pumpe.
Og nej det er ikke en 044 pumpe til lavpris, men det kan være en god opgradering, til folk der ikke behøver over 220L/T ved 5-7 bar.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Ca. 180l/h ved 5 bar - http://www.fuelsystem.co.uk/254909.htm
Men jeg kunne nu godt tænke mig at se bosches eget datablad på den...
Men jeg kunne nu godt tænke mig at se bosches eget datablad på den...