Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 13:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 mar 2006, 19:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Jeg har mig en gammel golf der skal bygges turbo på.

Der sidder ikke nogen pumpe i benzintanken på den, og det virker umiddelbart ikke som om det lige kan lade sig gøre at sætte en pumpe i tanken. Kan dog se flere steder at man kan købe pumper til at sætte i serie med den originale, og så på den måde få en større mængde benzin leveret til motoren. Forstår dog ikke helt hvorfor den kan levere mere når de sidder i serie, da det jo må være den "dårligste" pumpe der sætter dagsordenen. Eller tager jeg fejl?
Eller skal jeg vælge at fjerne den originale helt, og blot købe en ny og kraftigere og lade den sidde alene?

Men om jeg så sætter den i serie eller ej, hvad vil så være den bedste placering af benzinpumepn, tæt på motoren eller tæt på benzintanken?

Det skal dog lige siges at der efter den originale pumpe nu sidder en såkaldt benzintryksakkumulator. Denne skulle efter sigende have til hensigt at sørge for at der ikke står så højt et tryk direkte ind på benzinpumpen, kan den have betydning ved valg af placering af den nye benzinpumpe?

Håber der er nogen der kan hjælpe...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2006, 20:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Er det en gl GTi model med k-Jetronic?
I så fald kan du roligt beholde pumpen, medmindre du har planer om at øge effekten med 100%.
Trykaccumulatoren har den funktion at holde benzintrykket konstant, meget vigtikt på et K anlæg.
Og det er ingen ulempe på et elektronist anlæg.
Med undtagelsen Hvis en af dyserne er utætte, så har du pludselig en lille 1/4 l benzin i en cylinder ved opstart. :cry:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2006, 21:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Det er en GTI 16v med k-jetronic.

Planen er at nå op et sted mellem 260 - 280hk. Så det er lige på grænsen omkring de 100% effektforøgelse.

Har helt nye bosch 400ml dyser, så de skulle meget gerne være tætte...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2006, 17:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
virkelig ingen der kan hjælpe med det????


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2006, 17:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Bosch pumpe nr.
0580 254 909
Universal pumpe til udvendig montering
Den er opgivet til 170-220 l/t ved 5 bar.
Jeg bruger den selv.
Og 4 440 ml/min dyser alle fuldåbne kan ikke tvinge den i knæ.
på en gl Volvo.
Pris ca 1200+moms hos mekonomen

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2006, 19:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Ok. det lyder jo fornuftigt. Er det den eneste pumpe du har monteret. Du har ikke nogen i tanken?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2006, 19:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Morten VJ skrev:
Bosch pumpe nr.
0580 254 909
Universal pumpe til udvendig montering
Den er opgivet til 170-220 l/t ved 5 bar.
Jeg bruger den selv.
Og 4 440 ml/min dyser alle fuldåbne kan ikke tvinge den i knæ.
på en gl Volvo.
Pris ca 1200+moms hos mekonomen

MVH

Morten


Morten... Den opgivelse - Er det fra Bosch? Et datablad måske? Det der er jo lige så godt som motorsportspumpen, 044. I så fald kunne den 909 da være lidt interessant da den kun koster det haæve :D

V/h Chr.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2006, 22:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Krill jo jeg har en tankpumpe der levere 130 l/t igennem en 1m lang 12-15 mm slange, kan ikke huske målene præsist.
Tankpumpen på en volvo er obligatorisk, da der er over en meter imellem tank, og pumpe.
Senere har jeg tilføjet en catch tank, da den havde besvær med at trække når tanken var næsten tom.
Havner nej det er opgivelser taget direkte fra mekonomens side.
Og de har ændret deres opgivelser efter jeg målte og reklamerede den første pumpe.
Og nej det er ikke en 044 pumpe til lavpris, men det kan være en god opgradering, til folk der ikke behøver over 220L/T ved 5-7 bar.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2006, 11:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ok... Jammen det vil sige at du har testet flowet på den så? Jeg ville sku nødig ofre penge for bare at havne sted som jeg starter. Hvilke tilslutninger har den?

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2006, 11:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ca. 180l/h ved 5 bar - http://www.fuelsystem.co.uk/254909.htm

Men jeg kunne nu godt tænke mig at se bosches eget datablad på den...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team