Tændspole spørgsmål

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
J.J.

Tændspole spørgsmål

#1 Indlæg af J.J. »

Kan man skifte sin standard tændspole på 0,45 ohm i primær modstand og 4,5 kohm i sekundær modstand, til en med 0,7 ohm i primær og 4,7 kohm i sekundær?
Det jeg tænker på er om tændingsmodulet kan brænde af ved det??
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#2 Indlæg af Yugo Turbo »

ikke at jeg kan svare alligevel, men oplysninger som hvilken bil og motor der sidder i den samt hvilken bil og motor du har tænkt dig at tage tændspolen fra ville muligvis hjælpe de folk der evt kan svare

venlig hilsen Lasse
Brap brap brap...
Billede
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

det lyder som en meget lille forskel så jeg tror ikke at der sker noget...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Gæst

Re: Tændspole spørgsmål

#4 Indlæg af Gæst »

J.J. skrev:Kan man skifte sin standard tændspole på 0,45 ohm i primær modstand og 4,5 kohm i sekundær modstand, til en med 0,7 ohm i primær og 4,7 kohm i sekundær?
Det jeg tænker på er om tændingsmodulet kan brænde af ved det??



Det kan du saktens uden der sker noget ved det...
J.J.

#5 Indlæg af J.J. »

Tak for svarene! :wink:
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Tændspole spørgsmål

#6 Indlæg af HenrikGM »

J.J. skrev:Kan man skifte sin standard tændspole på 0,45 ohm i primær modstand og 4,5 kohm i sekundær modstand, til en med 0,7 ohm i primær og 4,7 kohm i sekundær?
Det jeg tænker på er om tændingsmodulet kan brænde af ved det??


Den brænder næppe af, men gnisten bliver nok svagere.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
J.J.

#7 Indlæg af J.J. »

Hvorfor det? Det har vel noget at gøre med hvilke typer spoler det er.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

J.J. skrev:Hvorfor det? Det har vel noget at gøre med hvilke typer spoler det er.


Ja. Du skriver at din primærmodstand er mindre. Dette _plejer_ at betyde at ladetiden bliver længere, og hvis dit tændingsmodul ikke er "intellegent" så kører det glad videre med den gamle ladetid, og dermed får du ikke ladet spolen op til max effekt før gnisten kommer.

Jeg skriver PLEJER fordi der kan være flere forskellige konstruktioner spoler der opførser sig lidt forskelligt, men som grov tommelfingerregel er primærmodstanden ofte et godt udtryk for spolens potentiale, omend det ikke er helt dækkende.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
J.J.

#9 Indlæg af J.J. »

Jeg skal nemlig ha en kraftigere på, da min gnist bliver for svag ved 1,4 bars ladetryk. Har fået at vide af ham der kører den ind, at det er tændspolen der er problemet. Så har kig på en noget kraftigere fra msd ignition. Denne her: http://www.msdignition.com/coil_blaster ... 2_8223.htm
Men primærmodstanden er lidt højere ja. Jeg kan godt finde en der passer godt i primærmodstand, denne her: http://www.msdignition.com/coil_blaster_10_8231.htm
Men så passer sekundær modstanden ikke. Den er noget højere. Men det gør måske ikke noget?
Besvar