Erfaringer med DTA Fast, og hvem i Jylland kan mappe?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

Erfaringer med DTA Fast, og hvem i Jylland kan mappe?

#1 Indlæg af Saab-Daniel »

Hej drenge.
Da jeg har fået fingrene i en saab 900 Turbo 16v med DTA fast E48 motorstyring monteret, søger jeg en der kan mappe/vidergive info om at mappe, sådan en satan. Bilen går dårligt når den er kold, samt har en rigtig lav tomgang. Jeg er selv igang med at sætte mig ind i programmet man kan downloade fra deres hjemmeside: http://www.dtafast.co.uk/downloads/PC_S ... /index.php fra deres hovedside www.dtafast.co.uk
Jeg er klar over at vae på Sjælland og dermed Beyer her fra siden har erfaring med ECU'en, men alle der ved noget må rigtigt gerne byde ind, så jeg kan få lidt mere viden om den...
Takker,
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#2 Indlæg af Ferrari Killer »

Har du prøvet at tale med RH Motorsport???

Jeg vil næsten vove at påstå at de chipper hvad som helst?!
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#3 Indlæg af grydesvamp »

ja jeg synes også kun at have hørt godt om RH både fra folk i byen og vennerne der har lagt penge hos dem..
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#4 Indlæg af Saab-Daniel »

Ja fra min side er det jo så nemt at sige nu, men havde også overvejet RH, da jeg kun har hørt godt om dem også... Men hvis der nu var nogen der selv havde kørt det ind også, ville det være fedt nok at høre fra dem ligeledes.
RH vil blive kontaktet mandag for at høre lidt videre til det...
Tak for de første bud, andre der har noget viden de vil dele? :)
Come on, don't be shy...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#5 Indlæg af møffe »

jeg er ikke sikker. men kan scantune ikke. er det ikke på deres hjemmeside?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#6 Indlæg af Saab-Daniel »

Har sendt mail til både scantune og RH, så må vi se hvad de siger...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
heino ascona b
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11 maj 2004, 18:06
Geografisk sted: østfyn

#7 Indlæg af heino ascona b »

naak i års kan også
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#8 Indlæg af Saab-Daniel »

Super, de får lige en mail også...
Er der nogen herinde der kører med sådan en motorstyring? Og hvad er holdningen til dem?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#9 Indlæg af Havneren »

Daniel - Jeg syntes da at du selv skal gøre et forsøg! Det kommer til at koste dig 5000kr at få andre til det og tindensen er somregle at der kun lægges vægt på maxeffekt ved sådanne firmaer. Jeg har kendskab til folk som har benyttet RH til chip tuning (ikke bare en standart chip) - "Ja... Den går rigtig godt lige så snart den er blevet varm".

Hvis du vil have en god kørbar bil ud af den syntes jeg virkelig du selv skal tage dig tiden til at sætte dig ind i det. Hvis du leger lidt med sug delen af programmet til at starte med og lige lærer at kende det den vej over er det nok bedst... Du skal være mere end ualmindelig uheldig for at ødelægge din motor bare ved at ramme lidt forkert på sug.

V/h Christian
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#10 Indlæg af Saab-Daniel »

Christian, tak for input. Nu har jeg jo selv rodet lidt med MS på min egen saab, og man kunne vel egentligt, på sin vis, prøve at køre den ind med sådan en boks i stedet for... Alle sensorer samt takthjul på krumptappen er jo tilstede, sammen med en ekstern spole, der fyrer direkte uafhængigt af knastaksel, billede her:
Billede
Har ikke sat mig særligt meget ind i, hvordan det fungerer endnu, desuden så er mappet når den er varm jo ordnet, så selv ved at rode med det en del, ville en del af mappet være i ret god stand... Gad vide om man skal til at undersøge hvad sådan en wideband lambda i det hele taget koster, og så tage den derfra :)
Andre erfaringer skal være mere end velkomne, tak for de første!
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Besvar