Erfaringer med DTA Fast, og hvem i Jylland kan mappe?
Redaktør: Moderatorer
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Erfaringer med DTA Fast, og hvem i Jylland kan mappe?
Hej drenge.
Da jeg har fået fingrene i en saab 900 Turbo 16v med DTA fast E48 motorstyring monteret, søger jeg en der kan mappe/vidergive info om at mappe, sådan en satan. Bilen går dårligt når den er kold, samt har en rigtig lav tomgang. Jeg er selv igang med at sætte mig ind i programmet man kan downloade fra deres hjemmeside: http://www.dtafast.co.uk/downloads/PC_S ... /index.php fra deres hovedside www.dtafast.co.uk
Jeg er klar over at vae på Sjælland og dermed Beyer her fra siden har erfaring med ECU'en, men alle der ved noget må rigtigt gerne byde ind, så jeg kan få lidt mere viden om den...
Takker,
Daniel.
Da jeg har fået fingrene i en saab 900 Turbo 16v med DTA fast E48 motorstyring monteret, søger jeg en der kan mappe/vidergive info om at mappe, sådan en satan. Bilen går dårligt når den er kold, samt har en rigtig lav tomgang. Jeg er selv igang med at sætte mig ind i programmet man kan downloade fra deres hjemmeside: http://www.dtafast.co.uk/downloads/PC_S ... /index.php fra deres hovedside www.dtafast.co.uk
Jeg er klar over at vae på Sjælland og dermed Beyer her fra siden har erfaring med ECU'en, men alle der ved noget må rigtigt gerne byde ind, så jeg kan få lidt mere viden om den...
Takker,
Daniel.
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Har du prøvet at tale med RH Motorsport???
Jeg vil næsten vove at påstå at de chipper hvad som helst?!
Jeg vil næsten vove at påstå at de chipper hvad som helst?!
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Ja fra min side er det jo så nemt at sige nu, men havde også overvejet RH, da jeg kun har hørt godt om dem også... Men hvis der nu var nogen der selv havde kørt det ind også, ville det være fedt nok at høre fra dem ligeledes.
RH vil blive kontaktet mandag for at høre lidt videre til det...
Tak for de første bud, andre der har noget viden de vil dele?
Come on, don't be shy...
Daniel.
RH vil blive kontaktet mandag for at høre lidt videre til det...
Tak for de første bud, andre der har noget viden de vil dele?
Come on, don't be shy...
Daniel.
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
heino ascona b
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 11 maj 2004, 18:06
- Geografisk sted: østfyn
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Daniel - Jeg syntes da at du selv skal gøre et forsøg! Det kommer til at koste dig 5000kr at få andre til det og tindensen er somregle at der kun lægges vægt på maxeffekt ved sådanne firmaer. Jeg har kendskab til folk som har benyttet RH til chip tuning (ikke bare en standart chip) - "Ja... Den går rigtig godt lige så snart den er blevet varm".
Hvis du vil have en god kørbar bil ud af den syntes jeg virkelig du selv skal tage dig tiden til at sætte dig ind i det. Hvis du leger lidt med sug delen af programmet til at starte med og lige lærer at kende det den vej over er det nok bedst... Du skal være mere end ualmindelig uheldig for at ødelægge din motor bare ved at ramme lidt forkert på sug.
V/h Christian
Hvis du vil have en god kørbar bil ud af den syntes jeg virkelig du selv skal tage dig tiden til at sætte dig ind i det. Hvis du leger lidt med sug delen af programmet til at starte med og lige lærer at kende det den vej over er det nok bedst... Du skal være mere end ualmindelig uheldig for at ødelægge din motor bare ved at ramme lidt forkert på sug.
V/h Christian
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Christian, tak for input. Nu har jeg jo selv rodet lidt med MS på min egen saab, og man kunne vel egentligt, på sin vis, prøve at køre den ind med sådan en boks i stedet for... Alle sensorer samt takthjul på krumptappen er jo tilstede, sammen med en ekstern spole, der fyrer direkte uafhængigt af knastaksel, billede her:
Har ikke sat mig særligt meget ind i, hvordan det fungerer endnu, desuden så er mappet når den er varm jo ordnet, så selv ved at rode med det en del, ville en del af mappet være i ret god stand... Gad vide om man skal til at undersøge hvad sådan en wideband lambda i det hele taget koster, og så tage den derfra
Andre erfaringer skal være mere end velkomne, tak for de første!
Daniel.
Har ikke sat mig særligt meget ind i, hvordan det fungerer endnu, desuden så er mappet når den er varm jo ordnet, så selv ved at rode med det en del, ville en del af mappet være i ret god stand... Gad vide om man skal til at undersøge hvad sådan en wideband lambda i det hele taget koster, og så tage den derfra
Andre erfaringer skal være mere end velkomne, tak for de første!
Daniel.