Vi holder alle bekymringer om støj på pick-up'en fra højspændingen i dækslet væk herfra (lad os antage wasted spark eller den lidt pudsige løsning der er mulig på BMW's M20 motor hvor der er mulighed for to fordelere), og diskuterede kun på hvor meget slør i drevet f.eks. mellem mellemaksel og fordeler vil have at sige.
Xillur var inde på om ikke den manglende præcision fast ville ligge til en eller anden side, og man derfor blot trimmede sig ud af det med konsistente resultater til følge. Jeg derimod var lidt ude i om man måske ikke kunne risikere at se triggerpunktet "vandre" et par grader - f.eks. ved konstante omdrejninger hvor fordeleren måske kunne stå og "slå" lidt i drevet.
Nogen der har nogle betragtninger? Både konkrete og teoretiske.
Diskussionen (eller rettere snakken, for der er ingen af os der rigtigt synes vi har nogen håndfaste beviser
http://www.jespern.dk/12-1.gif
Det kan måske tjene til inspiration for nogen. Det er et Puch fortandhjul der har fundet vej ind i en fordeler. Jeg ville dog nok betakke mig for at bruge single coil og dermed have højspænding i fordelerdækslet hvis det er en VR-sensor vi kigger på der - men det er så en helt anden snak.