Hjælp min bil går ud når den bliver varm

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Hjælp min bil går ud når den bliver varm

#1 Indlæg af Postal DK »

Mit problem er når den bliver varm begynder den og skyde helt vildt.
Ved tomgang opleves problemet som om den ikke vil så ved de 1000rpm som den står ved normalt skal stå ved, begynder og skyde helt vildt og dykke til 300rpm og efter 20-30sek går den helt ud. Når bilen startes fra kold er der ikke noget problem med og holde i tomgang problemet opstår først efter motoren er blevet godt varm :cry:

Har skiftet:
tændspole
Tændrør
Tæmdingsmodul
Benzinpumpe
Og prøvet et gammelt map

Motoren er en 2.8v6 ford motor med MS på.
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Transitfar »

Lyder som om gnisten har svært ved at finde det rigtige tændrør....

Hvordan ser rotor og dæksel ud???
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#3 Indlæg af Postal DK »

ser fint ud er "næsten" nyt, men så ville den vel heller ikke kunne køre når den er kold ?

Er jo kun når den er varm problemet er der. Når motoren har været gået ud på grund af denne fejl og den har stået stille i 5 min køre den fint igen, dog kun i 1-2min så begynder fejlen igen SÆRT
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af xillur »

det lyder altså som om den går mager... prøv at gi den lidt mere at leve af i de bins, hvor den bevæger sig ved tomgang...

kører du med lambda regulering? i så fald kan du se om gego ligger omkring 100 eller om den konstant prøver at lægge benz til og bruge det som indikator...
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

En log med tilhørende MSQ vilde jo hjælpe på gærreriet.
Mit gæt er et defekt tændings modul

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#6 Indlæg af Postal DK »

xillur skrev:det lyder altså som om den går mager... prøv at gi den lidt mere at leve af i de bins, hvor den bevæger sig ved tomgang...

kører du med lambda regulering? i så fald kan du se om gego ligger omkring 100 eller om den konstant prøver at lægge benz til og bruge det som indikator...


I følge min LM-1 går den fint 13.5 - 14.8 i tomgang, kan jo står fint i tomgang i 2-3min før den begynder og skabe sig :?:

Nej køre ikke med Lambda regulering
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#7 Indlæg af Postal DK »

Morten VJ skrev:En log med tilhørende MSQ vilde jo hjælpe på gærreriet.
Mit gæt er et defekt tændings modul

MVH

Morten


Skal nok smide et log op når jeg kommer hjem i dag.

Morten VJ : Jeg har skiftet modulet
Brugeravatar
MOPAR
Mester Medlem
Indlæg: 646
Tilmeldt: 21 nov 2003, 07:45
Geografisk sted: FYNSLAND

#8 Indlæg af MOPAR »

Postal DK skrev:
Morten VJ skrev:En log med tilhørende MSQ vilde jo hjælpe på gærreriet.
Mit gæt er et defekt tændings modul

MVH

Morten


Skal nok smide et log op når jeg kommer hjem i dag.

Morten VJ : Jeg har skiftet modulet
`

jeg ville også gætte på noget tændingsmodul..

jeg har oplevet det før dog ikk med ford men Mazda
den starter fint når den er kold og når den bliver varm forsvinder omdr.tæller og motoren dør lidt efter (forskelligt men mellem 2-15 sec)

er der godt med "kølepasta" bag modul?
AMERICAN MUSCLE CARS FOREVER
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#9 Indlæg af Postal DK »

Ja det sidder på en alu plade som fra fabriken af.

Men det nye modul har jo samme fejl som det gamle
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#10 Indlæg af Postal DK »

Morten VJ skrev:En log med tilhørende MSQ vilde jo hjælpe på gærreriet.
Mit gæt er et defekt tændings modul

MVH

Morten


Kan ikke hente et MSQ ud at min megatune da feltet til og "Export" ikke er muligt :-(

Men kan da lige smide et LOG
P.s har lige prøvet med et andet tændingsmodul og der løser heller ikke mit problem
Besvar