Mit problem er når den bliver varm begynder den og skyde helt vildt.
Ved tomgang opleves problemet som om den ikke vil så ved de 1000rpm som den står ved normalt skal stå ved, begynder og skyde helt vildt og dykke til 300rpm og efter 20-30sek går den helt ud. Når bilen startes fra kold er der ikke noget problem med og holde i tomgang problemet opstår først efter motoren er blevet godt varm
Har skiftet:
tændspole
Tændrør
Tæmdingsmodul
Benzinpumpe
Og prøvet et gammelt map
ser fint ud er "næsten" nyt, men så ville den vel heller ikke kunne køre når den er kold ?
Er jo kun når den er varm problemet er der. Når motoren har været gået ud på grund af denne fejl og den har stået stille i 5 min køre den fint igen, dog kun i 1-2min så begynder fejlen igen SÆRT
det lyder altså som om den går mager... prøv at gi den lidt mere at leve af i de bins, hvor den bevæger sig ved tomgang...
kører du med lambda regulering? i så fald kan du se om gego ligger omkring 100 eller om den konstant prøver at lægge benz til og bruge det som indikator...
xillur skrev:det lyder altså som om den går mager... prøv at gi den lidt mere at leve af i de bins, hvor den bevæger sig ved tomgang...
kører du med lambda regulering? i så fald kan du se om gego ligger omkring 100 eller om den konstant prøver at lægge benz til og bruge det som indikator...
I følge min LM-1 går den fint 13.5 - 14.8 i tomgang, kan jo står fint i tomgang i 2-3min før den begynder og skabe sig
Morten VJ skrev:En log med tilhørende MSQ vilde jo hjælpe på gærreriet. Mit gæt er et defekt tændings modul
MVH
Morten
Skal nok smide et log op når jeg kommer hjem i dag.
Morten VJ : Jeg har skiftet modulet
`
jeg ville også gætte på noget tændingsmodul..
jeg har oplevet det før dog ikk med ford men Mazda
den starter fint når den er kold og når den bliver varm forsvinder omdr.tæller og motoren dør lidt efter (forskelligt men mellem 2-15 sec)