Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 feb 2006, 11:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 119
Mit problem er når den bliver varm begynder den og skyde helt vildt.
Ved tomgang opleves problemet som om den ikke vil så ved de 1000rpm som den står ved normalt skal stå ved, begynder og skyde helt vildt og dykke til 300rpm og efter 20-30sek går den helt ud. Når bilen startes fra kold er der ikke noget problem med og holde i tomgang problemet opstår først efter motoren er blevet godt varm :cry:

Har skiftet:
tændspole
Tændrør
Tæmdingsmodul
Benzinpumpe
Og prøvet et gammelt map

Motoren er en 2.8v6 ford motor med MS på.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2006, 12:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Lyder som om gnisten har svært ved at finde det rigtige tændrør....

Hvordan ser rotor og dæksel ud???

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2006, 12:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 119
ser fint ud er "næsten" nyt, men så ville den vel heller ikke kunne køre når den er kold ?

Er jo kun når den er varm problemet er der. Når motoren har været gået ud på grund af denne fejl og den har stået stille i 5 min køre den fint igen, dog kun i 1-2min så begynder fejlen igen SÆRT


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2006, 18:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
det lyder altså som om den går mager... prøv at gi den lidt mere at leve af i de bins, hvor den bevæger sig ved tomgang...

kører du med lambda regulering? i så fald kan du se om gego ligger omkring 100 eller om den konstant prøver at lægge benz til og bruge det som indikator...

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2006, 18:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En log med tilhørende MSQ vilde jo hjælpe på gærreriet.
Mit gæt er et defekt tændings modul

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 08:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 119
xillur skrev:
det lyder altså som om den går mager... prøv at gi den lidt mere at leve af i de bins, hvor den bevæger sig ved tomgang...

kører du med lambda regulering? i så fald kan du se om gego ligger omkring 100 eller om den konstant prøver at lægge benz til og bruge det som indikator...


I følge min LM-1 går den fint 13.5 - 14.8 i tomgang, kan jo står fint i tomgang i 2-3min før den begynder og skabe sig :?:

Nej køre ikke med Lambda regulering


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 08:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 119
Morten VJ skrev:
En log med tilhørende MSQ vilde jo hjælpe på gærreriet.
Mit gæt er et defekt tændings modul

MVH

Morten


Skal nok smide et log op når jeg kommer hjem i dag.

Morten VJ : Jeg har skiftet modulet


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 08:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 07:45
Indlæg: 646
Geografisk sted: FYNSLAND
Postal DK skrev:
Morten VJ skrev:
En log med tilhørende MSQ vilde jo hjælpe på gærreriet.
Mit gæt er et defekt tændings modul

MVH

Morten


Skal nok smide et log op når jeg kommer hjem i dag.

Morten VJ : Jeg har skiftet modulet
`

jeg ville også gætte på noget tændingsmodul..

jeg har oplevet det før dog ikk med ford men Mazda
den starter fint når den er kold og når den bliver varm forsvinder omdr.tæller og motoren dør lidt efter (forskelligt men mellem 2-15 sec)

er der godt med "kølepasta" bag modul?

_________________
AMERICAN MUSCLE CARS FOREVER


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 10:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 119
Ja det sidder på en alu plade som fra fabriken af.

Men det nye modul har jo samme fejl som det gamle


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2006, 16:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 119
Morten VJ skrev:
En log med tilhørende MSQ vilde jo hjælpe på gærreriet.
Mit gæt er et defekt tændings modul

MVH

Morten


Kan ikke hente et MSQ ud at min megatune da feltet til og "Export" ikke er muligt :-(

Men kan da lige smide et LOG
P.s har lige prøvet med et andet tændingsmodul og der løser heller ikke mit problem


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team