Jeg er blevet blandet ind i et MS-projekt.
En Volvo B18 med turbo, har kørt med trykkarburator.
Den er nu med MS og er lige startet og kørt lidt tomgang.
Den er underligt langsom til at falde ned i tomgang. Jeg har styr på at det ikke er centrifugalavanceringen der er for hurtig og driller.
Er der noget vi overser ? Et tilskud benzin, efterløb, påløb et eller andet hvor den får noget benzin den lige skal brænde af før den falder ned ?
Falder langsomt ned i tomgang
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Falder langsomt ned i tomgang
Fran skrev:Jeg er blevet blandet ind i et MS-projekt.
En Volvo B18 med turbo, har kørt med trykkarburator.
Den er nu med MS og er lige startet og kørt lidt tomgang.
Den er underligt langsom til at falde ned i tomgang. Jeg har styr på at det ikke er centrifugalavanceringen der er for hurtig og driller.
Er der noget vi overser ? Et tilskud benzin, efterløb, påløb et eller andet hvor den får noget benzin den lige skal brænde af før den falder ned ?
Med eller uden tænding?
Hvor tager i RPM signal?
Hvis fra fordeler, er den så låst?
Hvilken Code?
Hvordan opfører PW sig når dette sker? Står PW kunstigt høj, og falder i takt med rpm dykker?
Det kan godt være brændstofmappet der er lidt kunstigt. Har i AFR på motoren når den gør det?
Mange sprg. men nødvendigt hvis svaret skal blive brugbart.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
Re: Tomgang
Fran skrev:PW er det "puls bredden" altså indsprøjtningstiden ?
Ja..
Fran skrev:Du spørger om vi har AFR på motoren ? Kan vi undgå at have det ? altså hvis man har brændstofafbrydelse i påløb, f.eks. Vil man så ikke altid have AFR ?
AFR = Air-Fuel-Ratio - Altså blandingsforholdet, eller lambdaværdi om du vil.
Og jo - Det vil altid være en AFR værdi..
Fran skrev:Når du sige kode, hvad mener du så ?
Mon ikke det er software versionen på MS, der menes..
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
-
Frank_Andersen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 12 nov 2004, 17:27
- Geografisk sted: Byrsted Nibe
Tomgang
Nå nu fik jeg fundet mit login.
Jeg vender lige tilbage. Der sidder en lille ventil i gasspjældet. Den vil vi lige sikre os at den ikke bliver suget åben i påløb.
Jeg vender lige tilbage. Der sidder en lille ventil i gasspjældet. Den vil vi lige sikre os at den ikke bliver suget åben i påløb.
-
Frank_Andersen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 12 nov 2004, 17:27
- Geografisk sted: Byrsted Nibe
Tomgang
Det var den lille ventil i gasspjældet der var synderen.