Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 jan 2006, 20:27 
Jeg er blevet blandet ind i et MS-projekt.
En Volvo B18 med turbo, har kørt med trykkarburator.
Den er nu med MS og er lige startet og kørt lidt tomgang.
Den er underligt langsom til at falde ned i tomgang. Jeg har styr på at det ikke er centrifugalavanceringen der er for hurtig og driller.
Er der noget vi overser ? Et tilskud benzin, efterløb, påløb et eller andet hvor den får noget benzin den lige skal brænde af før den falder ned ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 25 jan 2006, 21:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Fran skrev:
Jeg er blevet blandet ind i et MS-projekt.
En Volvo B18 med turbo, har kørt med trykkarburator.
Den er nu med MS og er lige startet og kørt lidt tomgang.
Den er underligt langsom til at falde ned i tomgang. Jeg har styr på at det ikke er centrifugalavanceringen der er for hurtig og driller.
Er der noget vi overser ? Et tilskud benzin, efterløb, påløb et eller andet hvor den får noget benzin den lige skal brænde af før den falder ned ?


Med eller uden tænding?

Hvor tager i RPM signal?
Hvis fra fordeler, er den så låst?

Hvilken Code?

Hvordan opfører PW sig når dette sker? Står PW kunstigt høj, og falder i takt med rpm dykker?

Det kan godt være brændstofmappet der er lidt kunstigt. Har i AFR på motoren når den gør det?

Mange sprg. men nødvendigt hvis svaret skal blive brugbart.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: Tomgang
Indlæg: 25 jan 2006, 22:32 
Uden tænding. Altså med den gamle B18 fordeler og platiner.
Det er en MS 2 men han har valgt at tage en ting af gangen.

Ham der har bygget der har lavet efter instruktionerne på nettet
Så han har vel taget RPM signalet efter de anvisninger

Code hvad ?

Hvad er PW ?

AFR ?


Top
  
 
 Titel: Tomgang
Indlæg: 25 jan 2006, 23:01 
Okey AFR. Air fuel ratio
Men det kan jeg se på MS hjemmesiden at det vises i Megatune.
Det vises ikke på det Megatune han bruger. hmm.
Jeg må vist hellere lade være at blande mig og så lade nogen kloge hoveder rode med indsprøjtning.
Undskyld at jeg tog din tid Henrik.


Top
  
 
 Titel: Tomgang
Indlæg: 25 jan 2006, 23:31 
PW er det "puls bredden" altså indsprøjtningstiden ?

Du spørger om vi har AFR på motoren ? Kan vi undgå at have det ? altså hvis man har brændstofafbrydelse i påløb, f.eks. Vil man så ikke altid have AFR ?

Når du sige kode, hvad mener du så ?


Top
  
 
 Titel: Re: Tomgang
Indlæg: 26 jan 2006, 01:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Fran skrev:
PW er det "puls bredden" altså indsprøjtningstiden ?


Ja..

Fran skrev:
Du spørger om vi har AFR på motoren ? Kan vi undgå at have det ? altså hvis man har brændstofafbrydelse i påløb, f.eks. Vil man så ikke altid have AFR ?

AFR = Air-Fuel-Ratio - Altså blandingsforholdet, eller lambdaværdi om du vil.

Og jo - Det vil altid være en AFR værdi..

Fran skrev:
Når du sige kode, hvad mener du så ?


Mon ikke det er software versionen på MS, der menes..

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel: Tomgang
Indlæg: 26 jan 2006, 10:31 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 12 nov 2004, 17:27
Indlæg: 38
Geografisk sted: Byrsted Nibe
Nå nu fik jeg fundet mit login.
Jeg vender lige tilbage. Der sidder en lille ventil i gasspjældet. Den vil vi lige sikre os at den ikke bliver suget åben i påløb.


Top
 Profil  
 
 Titel: Tomgang
Indlæg: 30 jan 2006, 07:36 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 12 nov 2004, 17:27
Indlæg: 38
Geografisk sted: Byrsted Nibe
Det var den lille ventil i gasspjældet der var synderen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team