volvo oliepumpe

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Gæst

volvo oliepumpe

#1 Indlæg af Gæst »

Hej
Nu er der jo en del volvo folk her inde efter hånden
så kan i måske hjælpe mig, jeg mangler en højtryks oliepumpe
til en gammel b20 jeg har prøvet ved kg trimm der er den i
restordre så ved ikke hvor jeg skal finde en.
MVH Martin
Gæst

#2 Indlæg af Gæst »

HenrikGM er vidst vild med disse svenske traktorer
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: volvo oliepumpe

#3 Indlæg af HenrikGM »

Anonymous skrev:Hej
Nu er der jo en del volvo folk her inde efter hånden
så kan i måske hjælpe mig, jeg mangler en højtryks oliepumpe
til en gammel b20 jeg har prøvet ved kg trimm der er den i
restordre så ved ikke hvor jeg skal finde en.
MVH Martin


Hvad med at købe en originalpumpe, og shimse overtryksventilen op??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

Det har jeg kørt med ind til nu, men nu er jeg ved at lave ny motor
og skal have oliesprøjt under stemplerne, og olietrykket var ikke for godt,
så nu vil jeg gerne være helt sikker .
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Anonymous skrev:Det har jeg kørt med ind til nu, men nu er jeg ved at lave ny motor
og skal have oliesprøjt under stemplerne, og olietrykket var ikke for godt,
så nu vil jeg gerne være helt sikker .


Nu lukker oliesprøjtet jo først op v. 2,5-3bar, så det er ligesom ikke noget reelt problem. Medmindre du fusker noget sprøjt der kører hele tiden, og så får du nok ikke noget som helst olietryk under 1500rpm. Næsten uanset pumpen.

Flere af "højtrykspumperne" er blot shimsede orignalpumper med et lidt smartere ventilarrangement(som man nemt kan hæve mængden på!)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Faktisk reklamerer KG med en højvolumen, og ikke højtryks pumpe.

Pumpen høj volumen til b23.230 er af fabrikatet Melling,så måske er det samme fabrikat til en B18-20.
Og der er en væsentlig forskel på tryk og volumen.
Højere tryk klares nemt med et par skiver under fjederen.
Større volumen kræver en pumpe der er fysisk større.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Morten VJ skrev:Faktisk reklamerer KG med en højvolumen, og ikke højtryks pumpe.

Pumpen høj volumen til b23.230 er af fabrikatet Melling,så måske er det samme fabrikat til en B18-20.
Og der er en væsentlig forskel på tryk og volumen.
Højere tryk klares nemt med et par skiver under fjederen.
Større volumen kræver en pumpe der er fysisk større.

MVH

Morten


Well, det kræver helt præcist længere tanghjul i pumpen, og ER de nu rent faktisk også længere end std...;-)....?

Eller er det ligesom bosch pumperne.... :idea:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Det jeg med sikkerhed ved er at der er forskel på B23.230 pumpen, og den senere højvolumens olie pumpe, tandhlulene er ca 4-5 mm længere, på den senere pumpe.
B18-20 pumpen vil jeg ikke udtale mig om.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
nibdk
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Frederikssund

#9 Indlæg af nibdk »

Prøv at kigge hos Steen Parner.
http://www.stenparnermotor.se/

Niels
Frank_Andersen
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 12 nov 2004, 17:27
Geografisk sted: Byrsted Nibe

Pumpe

#10 Indlæg af Frank_Andersen »

Brugte man ikke B30 pumpe til den slags før i tiden ?
Besvar