men unoen trækker nu meget godt over 4500r/min
flange til t25
Redaktør: Moderatorer
-
Gæst
flange til t25
hvorfor laver h daugbjerg en flange til garrett t25, som ikke har et hul der er stort nok, så wastegaten kan åbne helt?? nogen der har oplevet det samme??
men unoen trækker nu meget godt over 4500r/min
men unoen trækker nu meget godt over 4500r/min
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Gæst
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
har hørt om baladen før men håber det kommer til at spille...har brugt et 2,5" rør og så klemt og banket på enden af røret indtil alle bolterne kunne gå i og så passer det lige med at det- kan dække hullet i flancen helt.. skal som sagt bare lige ha slebet lidt af.. skal bare lige ha fundet tid til det har jo fået nyt kvindfolk.. og hun skal jo lige udsættes for en overdosis mig inden jeg smutter i garagen..
Fri bane fuld hane! 
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg har samme issue.
Købte en T25 og kom derfra før jeg opdagede at flangen er typen der kun er slebet en sliske i som skulle lede udstødningsgassen ud i forrøret. Afstanden er kun et par mm. og wastegaten kan slet ikke åbne nok.
Scanturbo siger at det ikke betyder noget, men en af mine venner monterede også en T25 på en Uno 1,4 og den udviklede ladetrykket underligt og det blev ikke begrænset af wastegaten tilstrækkeligt. Ladetrykket steg ganske enkelt sammen med omdrejningerne over 4.500 omdr..
Efter at han med 4 timer og en nedstryger fik lavet hullet større og wastegate igen kunne åbne tilstrækkeligt, kører den som en drøm..
Flangen fra GT25 passer ikke, da hullet indeni er for stort og ikke dækker udstødningssidens påspænding.
Købte en T25 og kom derfra før jeg opdagede at flangen er typen der kun er slebet en sliske i som skulle lede udstødningsgassen ud i forrøret. Afstanden er kun et par mm. og wastegaten kan slet ikke åbne nok.
Scanturbo siger at det ikke betyder noget, men en af mine venner monterede også en T25 på en Uno 1,4 og den udviklede ladetrykket underligt og det blev ikke begrænset af wastegaten tilstrækkeligt. Ladetrykket steg ganske enkelt sammen med omdrejningerne over 4.500 omdr..
Efter at han med 4 timer og en nedstryger fik lavet hullet større og wastegate igen kunne åbne tilstrækkeligt, kører den som en drøm..
Flangen fra GT25 passer ikke, da hullet indeni er for stort og ikke dækker udstødningssidens påspænding.
Vh. Anders
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
duckstardeluxe skrev:Jeg har samme issue.
Efter at han med 4 timer og en nedstryger fik lavet hullet større og wastegate igen kunne åbne tilstrækkeligt, kører den som en drøm..
ved du hvor meget han fjernede ? om det bare var det skrå stykke han sleb væk eller om han fjernede mere materiale fra flancen?
Fri bane fuld hane! 
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Har en kammerat med samme problemer med en T3 Trim60. Et større udstødningshus fra en cossi gav mere spillerum til wastegaten, og kunne dermed smide trykket bedre, fremfor give stigende tryk ved højere omdrejninger. Det er ikke sjovt når trykket stiger ukontrollabelt, kan skabe en masse ballade
Daniel.
Daniel.