Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 jul 2025, 17:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 jan 2006, 21:11 
hvorfor laver h daugbjerg en flange til garrett t25, som ikke har et hul der er stort nok, så wastegaten kan åbne helt?? nogen der har oplevet det samme??
men unoen trækker nu meget godt over 4500r/min :lol:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 21:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja min kan heller ikke åbne helt men den får lige nogle smæk med luft sliberen og så må det være godt...

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2006, 21:15 
Det burde min nok også have fået inden den blev monteret :oops:
Men troede egentlig det var total i orden stumper man fik der fra..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 07:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
har hørt om baladen før men håber det kommer til at spille...har brugt et 2,5" rør og så klemt og banket på enden af røret indtil alle bolterne kunne gå i og så passer det lige med at det- kan dække hullet i flancen helt.. skal som sagt bare lige ha slebet lidt af.. skal bare lige ha fundet tid til det har jo fået nyt kvindfolk.. og hun skal jo lige udsættes for en overdosis mig inden jeg smutter i garagen..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 08:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg har samme issue.

Købte en T25 og kom derfra før jeg opdagede at flangen er typen der kun er slebet en sliske i som skulle lede udstødningsgassen ud i forrøret. Afstanden er kun et par mm. og wastegaten kan slet ikke åbne nok.

Scanturbo siger at det ikke betyder noget, men en af mine venner monterede også en T25 på en Uno 1,4 og den udviklede ladetrykket underligt og det blev ikke begrænset af wastegaten tilstrækkeligt. Ladetrykket steg ganske enkelt sammen med omdrejningerne over 4.500 omdr..

Efter at han med 4 timer og en nedstryger fik lavet hullet større og wastegate igen kunne åbne tilstrækkeligt, kører den som en drøm..

Flangen fra GT25 passer ikke, da hullet indeni er for stort og ikke dækker udstødningssidens påspænding.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 10:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
duckstardeluxe skrev:
Jeg har samme issue.


Efter at han med 4 timer og en nedstryger fik lavet hullet større og wastegate igen kunne åbne tilstrækkeligt, kører den som en drøm..


ved du hvor meget han fjernede ? om det bare var det skrå stykke han sleb væk eller om han fjernede mere materiale fra flancen?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 11:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Han fjernede så det passer med bespændingsfladen på laderen, altså så meget som muligt.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 12:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
tænkte nu nermere om han bare fjernede en hel del af det skrå stykke eller om han bare lavede så stort et hul som muligt ?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 12:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Har en kammerat med samme problemer med en T3 Trim60. Et større udstødningshus fra en cossi gav mere spillerum til wastegaten, og kunne dermed smide trykket bedre, fremfor give stigende tryk ved højere omdrejninger. Det er ikke sjovt når trykket stiger ukontrollabelt, kan skabe en masse ballade :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2006, 13:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Grydefætter:

Fjernede så meget som muligt.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team