Spørgsmål ang. Nos/Lattergas...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
J_Madsen
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:56

Spørgsmål ang. Nos/Lattergas...

#1 Indlæg af J_Madsen »

Hej.
Står og skal have sat nos i min bil. Vil have systemet til at køre med sin egen benzinpumpe, men skal der en regulator på inden benzinmagneten med retur til tanken? (markeret med en rød cirkel på skitsen) Kan benzinpumpen godt holde til ikke at komme af med trykket :?: Jeg vil jo tænde for pumpen umiddelbart før jeg har planer om at fyre nos af.
Har vedhæftet en oversigt over en installation på en mc.
Billede
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

jo du skal ha en regulator på for ikke at smadre pumpen.. og jo der skal retur tilbage i tanken.. hvis du nu ikke har retur vil det nok være nemmere at sætte en trykafbryder efter pumpen så den slår fra inden den sprænger i luften, og så starter igen når trykket falder..
Btw det benzin filter skal side FØR pumpen for at beskytte pumpen mod skidt.. husk jo flere samlinger efter pumpen jo større chance for utætheder og ubehagelige uheld!

Hvor meget benzin tryk skal du ha over nos dysen ? hvis det er 0,25bar kan du købe en benzinpumpe med indbygget afbryder i biltema for 500dkr.!
Fri bane fuld hane! :-)
J_Madsen
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:56

#3 Indlæg af J_Madsen »

grydesvamp skrev:Hvor meget benzin tryk skal du ha over nos dysen ? hvis det er 0,25bar kan du købe en benzinpumpe med indbygget afbryder i biltema for 500dkr.!


Er 0,25 bar ikke lige lidt nok? Har en benzinpumpe som jeg skal have målt trykket på. Hvor køber jeg en god regulator til en fornuftig pris :?:
J_Madsen
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:56

#4 Indlæg af J_Madsen »

Folk med kendskab til nos må gerne hjælpe lidt her. :P
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

hvad er det for en bil, siden du pr. auto bestemmer at bruge en extra pumpe? vil du køre med extra tank også? MVH. søren
J_Madsen
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:56

#6 Indlæg af J_Madsen »

Det er en Peugeot 106 Rallye 1,3. Vil ikke køre med ekstra tank.
Tror du den originale pumpe kan give nok?
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#7 Indlæg af johan o r »

du kan jo bare prøve dig forsigtigt frem med en AFR måler i røven ( på bilen :lol: ) og husk at skifte tændrør til nogle der kan holde... du kan være uheldig at spidsen af tændrøret smelter af første gang du bruger det, og det kan smadre en cylinder...
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

det er jeg RET sikker på... bliver en del nemmere på den måde også... mål hk? stor udstødning/manglende kat ville være fin... for ydelsen altså! MVH. søren
J_Madsen
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:56

#9 Indlæg af J_Madsen »

lqs skrev:det er jeg RET sikker på... bliver en del nemmere på den måde også... mål hk? stor udstødning/manglende kat ville være fin... for ydelsen altså! MVH. søren


Tror også jeg prøver det. På med et trykur og så lave sådan "nos-benzindysen" pumper ned i en beholder og så se om den kan holde trykket.
Målet er ca. 40 ekstra hk, men starter mildere ud.
Kører uden kat og med 2 tommer hele vejen.

Nogen råd angående tændrør???
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#10 Indlæg af johan o r »

Ved ikke så meget om de forskellige mærker, men jeg har brugt HKS rør, de er bare lidt dyre ca 250.- pr. stk
Der findes nok nogle som er lige så gode til en billigere penge...
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Besvar