Er i gang med og lave ny motor til min bmw, der skal sku noget tryk på den.. Men er løbet ind i lidt problemer, har snakket med en del der siger af de har fået chippet den org. motorstyring omog ved hjælp af større dyser, anden benzin pumpe og en benzintryksregulator så kører det bare..
Men er kommet i tænke om af jeg gerne vil slippe for lmm, som min nu har..
Hvad for en styring ville i vælge, har selv tænkt på MegaSquirt..
Men i må gerne skrive for og imod MegaSquirt, og gerne andre styringer..
Martin..
Hjælp til ny motorstyring..(bmw e30 turbo)
Redaktør: Moderatorer
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
For megasquirt den er billig
firmware-software er under konstant udvikling
Du skal selv finde ud af det hele.
men der findes garenteret en på nettet der har haft samme problemer.
Det samme kan siges imod.
En af de fordele du opnår med et dyrt system er at du altid kan ringe og brokke dig over at det ikke virker, det er meget svært med MS.
MS kræver måske lidt mere tid, men det tror jeg ikke.
I sidste ende er det langt nemmere at fejlsøge på da du med garenti ved hvordan de enkelte komponenter virker.
Jeg kan kun varmt anbefale MS, da det har virket upåklageligt i min bil.
Næsten men bilen har aldrig stået stille grundet MS.
Det handler som altid om penge.
hvad vil man ofre
Som jeg ser det er en autronic eller tilsvarende = 10.000 kr mindre i motorkompnenter.
Og de har næsten samme funktion, styringen.
MVH
Morten
firmware-software er under konstant udvikling
Du skal selv finde ud af det hele.
men der findes garenteret en på nettet der har haft samme problemer.
Det samme kan siges imod.
En af de fordele du opnår med et dyrt system er at du altid kan ringe og brokke dig over at det ikke virker, det er meget svært med MS.
MS kræver måske lidt mere tid, men det tror jeg ikke.
I sidste ende er det langt nemmere at fejlsøge på da du med garenti ved hvordan de enkelte komponenter virker.
Jeg kan kun varmt anbefale MS, da det har virket upåklageligt i min bil.
Næsten men bilen har aldrig stået stille grundet MS.
Det handler som altid om penge.
hvad vil man ofre
Som jeg ser det er en autronic eller tilsvarende = 10.000 kr mindre i motorkompnenter.
Og de har næsten samme funktion, styringen.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Links er øverst på siden
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12751
Desværre findes der ikke meget på dansk.
men det gør der heller ikke til andre systemer.
MVH
Morten
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12751
Desværre findes der ikke meget på dansk.
men det gør der heller ikke til andre systemer.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn