V6 med turbo kontra V6 med kompressor
Redaktør: Moderatorer
-
fynne
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 27 sep 2004, 18:34
- Geografisk sted: Frederikshavn
V6 med turbo kontra V6 med kompressor
Har en 2,0 V6 Ford moter jeg skal ha tunet, der bliver lavet indsprøjtning på den..
Jeg vil så ha den trykladet... har en turbo til at ligge men jeg tænkte om ikke det er bedre med en Roots kompressor, eller Blower er der vist nok nogen der kalder den.
Hvis jeg skal montere turbo på den, overvejer jeg at få fat i en mere og så køre med Twin turbo.
Men jeg mener at ha læst i MAX power at v6ere ikke er så glad for det varierende tryk en turbo gir... er der noget om snakken?
Hvad vil I mene derude er bedst, turbo eller en Roots kompressor...
Jeg vil så ha den trykladet... har en turbo til at ligge men jeg tænkte om ikke det er bedre med en Roots kompressor, eller Blower er der vist nok nogen der kalder den.
Hvis jeg skal montere turbo på den, overvejer jeg at få fat i en mere og så køre med Twin turbo.
Men jeg mener at ha læst i MAX power at v6ere ikke er så glad for det varierende tryk en turbo gir... er der noget om snakken?
Hvad vil I mene derude er bedst, turbo eller en Roots kompressor...
- Shelby 500
- Senior Medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
- Geografisk sted: kbh
Den V6 er der flere der har tryk på....og der er en xr4 på bilgalleri der skulle ha lavet/laver(?) 350hk med 1 bar eller 2 - samme motor er er monteret med turbo på en del capri 2.8 som kit
http://www.capri.pl/capri/mk3-gb-tickford.php
og ellers google
//L
http://www.capri.pl/capri/mk3-gb-tickford.php
og ellers google
//L
RS-
-
zky
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
- Kontakt:
Shelby 500 skrev:Den V6 er der flere der har tryk på....og der er en xr4 på bilgalleri der skulle ha lavet/laver(?) 350hk med 1 bar eller 2 - samme motor er er monteret med turbo på en del capri 2.8 som kit
http://www.capri.pl/capri/mk3-gb-tickford.php
og ellers google
//L
Lige tickford Capri'en er bygget af aston martin med en turbo
Men MAY har lavet et eftermonterings sæt til Ford v6
Mvh Kenneth
Alt under 800Nm burde være 2 takt
Alt under 800Nm burde være 2 takt
- Shelby 500
- Senior Medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
- Geografisk sted: kbh
okay...vidste jeg nu ikke....
- Turbo Technics har os' lavet et sæt
http://www.ford-capri.fsnet.co.uk/turbo/
http://www.ford-capri.fsnet.co.uk/turbo/
RS-
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
kompressore er for tøsedrenge!!! turbo er gud.
er der nogen der kan nævne bare et professionelt racerteam der kører med kompressor ud over amerikanerbådene? som iøvrigt jo er begyndt at se lyset og sætte en stak turboer på...
i grunden også sjovt at det kun er turbo de har brugt i formel 1, hvis kompressore virker så godt hvorfor har de så ikke brugt dem i f1?
er der nogen der kan nævne bare et professionelt racerteam der kører med kompressor ud over amerikanerbådene? som iøvrigt jo er begyndt at se lyset og sætte en stak turboer på...
i grunden også sjovt at det kun er turbo de har brugt i formel 1, hvis kompressore virker så godt hvorfor har de så ikke brugt dem i f1?
Brap brap brap...


-
RSV
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
- Geografisk sted: Østsjælland
hmm der var jo engang en lansia men det var selvfølgelig ikke F1
http://www.stormloader.com/groupb/lancia.html
http://www.stormloader.com/groupb/lancia.html
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
-
uno
- Senior Medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
- Geografisk sted: sydjylland
Ja der er kompressor -men det jo kun for at hjælpe motoren op hvor turboen kan, for det er jo en dobbelt ladet motor som jeg læser det..
Nu er der racer biler som den der er med både kompressor og turbo og sidste skud på stammen er Vw´s nye 1,4... -er det kun mig der ikke forstår hvorfor man ikke "bare" smider en lille og en stor turbo op i forlængelse af hinanden så den store lader op i den lille.. -for det må være sådan det skal sidde for at virke. -eller hvad?
Nu er der racer biler som den der er med både kompressor og turbo og sidste skud på stammen er Vw´s nye 1,4... -er det kun mig der ikke forstår hvorfor man ikke "bare" smider en lille og en stor turbo op i forlængelse af hinanden så den store lader op i den lille.. -for det må være sådan det skal sidde for at virke. -eller hvad?
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Selvfølgelig kan den holde til det,kommer selvfølgelig and på hvor meget tryk.Du kan få orginalt turbokit til de gamle V6'er.
Min fætter har kørt med turbo på hans gamle 26m i mange år,og er lige blevet færdig med turbo og MS på hans gamle 20m 2,3 L.
MVH Finn
PS. Når det står i popmax så passer det helt sikkert.NOOOOOT
Min fætter har kørt med turbo på hans gamle 26m i mange år,og er lige blevet færdig med turbo og MS på hans gamle 20m 2,3 L.
MVH Finn
PS. Når det står i popmax så passer det helt sikkert.NOOOOOT
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 