Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 00:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 jan 2006, 23:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2004, 17:34
Indlæg: 120
Geografisk sted: Frederikshavn
Har en 2,0 V6 Ford moter jeg skal ha tunet, der bliver lavet indsprøjtning på den..
Jeg vil så ha den trykladet... har en turbo til at ligge men jeg tænkte om ikke det er bedre med en Roots kompressor, eller Blower er der vist nok nogen der kalder den.
Hvis jeg skal montere turbo på den, overvejer jeg at få fat i en mere og så køre med Twin turbo.
Men jeg mener at ha læst i MAX power at v6ere ikke er så glad for det varierende tryk en turbo gir... er der noget om snakken?
Hvad vil I mene derude er bedst, turbo eller en Roots kompressor...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2006, 06:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 119
Ville gå efter en turbo ;-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2006, 06:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
alt kan lade sig gøre... men ville bestemt gå efter en anden motortype. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2006, 11:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
Den V6 er der flere der har tryk på....og der er en xr4 på bilgalleri der skulle ha lavet/laver(?) 350hk med 1 bar eller 2 - samme motor er er monteret med turbo på en del capri 2.8 som kit

http://www.capri.pl/capri/mk3-gb-tickford.php

og ellers google

:)

//L

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2006, 11:18 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Shelby 500 skrev:
Den V6 er der flere der har tryk på....og der er en xr4 på bilgalleri der skulle ha lavet/laver(?) 350hk med 1 bar eller 2 - samme motor er er monteret med turbo på en del capri 2.8 som kit

http://www.capri.pl/capri/mk3-gb-tickford.php

og ellers google

:)

//L

Lige tickford Capri'en er bygget af aston martin med en turbo :D
Men MAY har lavet et eftermonterings sæt til Ford v6

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2006, 11:23 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
okay...vidste jeg nu ikke....:) - Turbo Technics har os' lavet et sæt :wink:

http://www.ford-capri.fsnet.co.uk/turbo/

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2006, 22:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
kompressore er for tøsedrenge!!! turbo er gud.

er der nogen der kan nævne bare et professionelt racerteam der kører med kompressor ud over amerikanerbådene? som iøvrigt jo er begyndt at se lyset og sætte en stak turboer på...

i grunden også sjovt at det kun er turbo de har brugt i formel 1, hvis kompressore virker så godt hvorfor har de så ikke brugt dem i f1?

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2006, 02:50 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
hmm der var jo engang en lansia men det var selvfølgelig ikke F1
http://www.stormloader.com/groupb/lancia.html :D

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2006, 11:41 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
Ja der er kompressor -men det jo kun for at hjælpe motoren op hvor turboen kan, for det er jo en dobbelt ladet motor som jeg læser det..

Nu er der racer biler som den der er med både kompressor og turbo og sidste skud på stammen er Vw´s nye 1,4... -er det kun mig der ikke forstår hvorfor man ikke "bare" smider en lille og en stor turbo op i forlængelse af hinanden så den store lader op i den lille.. -for det må være sådan det skal sidde for at virke. -eller hvad?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2006, 12:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Selvfølgelig kan den holde til det,kommer selvfølgelig and på hvor meget tryk.Du kan få orginalt turbokit til de gamle V6'er.
Min fætter har kørt med turbo på hans gamle 26m i mange år,og er lige blevet færdig med turbo og MS på hans gamle 20m 2,3 L.
MVH Finn
PS. Når det står i popmax så passer det helt sikkert.NOOOOOT

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team