MS ??

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
RG
Junior Medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28

MS ??

#1 Indlæg af RG »

Kan den køre med 2 programmer så man kan have et til 0,5bar og et til eks 1 bar.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: MS ??

#2 Indlæg af HenrikGM »

RG skrev:Kan den køre med 2 programmer så man kan have et til 0,5bar og et til eks 1 bar.


Ja, det KAN den godt, men hvorfor skulle du dog det??

Hvis motoren kører med 0,5bar er dit manifoldtryk 150kpa og der har du så en VE. Hæver du trykket til 1bar, så er dit manifoldtryk 200kpa, og IKKE samme sted som v. 0,5bar, og dermed har du en anden VE.

Så det samme map kan altså justeres til begge tryk, samtidigt.

Tænk 3dimensionelt. Det er ikke nogen primitiv mapfueler, eller tilskudssystem du spørger til ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#3 Indlæg af JBO »

Man kan godt lave så den har 2 programmer. Det er nok nemmer og bare have et program og juster det til det højeste ladetryk man vil kører med og så ha en magnetventil til og styre ladetrykket i 2 trin.
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
RG
Junior Medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28

#4 Indlæg af RG »

Det var nu hvis der var andre der skulle køre i den. Så man havde en nølge til at lave om på det.
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#5 Indlæg af grydesvamp »

ja du behøver ingen ekstra map men med den nævnte magnet ventil lukker du af for trykket så det ikke bliver over 05 når den er aktiveret .. når du så skal lege trykkerdu på kanppen/ drejen nøglen og vupti 1,0 bar.. det er det hele...!
Fri bane fuld hane! :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

grydesvamp skrev:ja du behøver ingen ekstra map men med den nævnte magnet ventil lukker du af for trykket så det ikke bliver over 05 når den er aktiveret .. når du så skal lege trykkerdu på kanppen/ drejen nøglen og vupti 1,0 bar.. det er det hele...!


Man kan jo også montere en passende træklods under speederen, hvis man ikke kan styre trykket med foden...!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#7 Indlæg af Havneren »

Det med træklodsen virker nu ikke hos mig Henrik... Syntes også jeg husker du havde lidt problemer med at styre ladetrykket med foden på Allans?

Forsvare den med kontakten da jeg jo selv har lavet det sådan :lol: Jeg er skide glad for den løsning!
RG
Junior Medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28

#8 Indlæg af RG »

Okay det var sku nemt hehe. Hvad koster sådan et komplet anlæg?
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#9 Indlæg af Saab-Daniel »

Det kommer an på hvad du vil, enten lave det selv eller købe det færdigt!
www.glensgarage.com har delene hvis du vil bygge selv. Det har jeg gjort.
HenrikGM kan vist levere hvis du ikke selv vil lege/lodde...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

Havneren skrev:Det med træklodsen virker nu ikke hos mig Henrik... Syntes også jeg husker du havde lidt problemer med at styre ladetrykket med foden på Allans?

Forsvare den med kontakten da jeg jo selv har lavet det sådan :lol: Jeg er skide glad for den løsning!


Selvf. virker træklodsen ikke helt, men på "almindeligt"(hvad er det egentligt!) tunede biler kan man fint regulere trykket med foden.

Biler som Allans, der egentligt har en WG med en ekstremt slap fjeder styrer trykket alene ved bleed princippet og ved trykbalancen mellem over/underside på WG membranen og så vil det blive meget on-off.

Kontakten er da en mulighed, og da jeg hører du kører som en morfar(det får jeg også selv skyld for, af visse..), så kan kontakten jo være med til at morfar bedre kan kontrollere skidtet ;-)
:D
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar