MS ??
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: MS ??
RG skrev:Kan den køre med 2 programmer så man kan have et til 0,5bar og et til eks 1 bar.
Ja, det KAN den godt, men hvorfor skulle du dog det??
Hvis motoren kører med 0,5bar er dit manifoldtryk 150kpa og der har du så en VE. Hæver du trykket til 1bar, så er dit manifoldtryk 200kpa, og IKKE samme sted som v. 0,5bar, og dermed har du en anden VE.
Så det samme map kan altså justeres til begge tryk, samtidigt.
Tænk 3dimensionelt. Det er ikke nogen primitiv mapfueler, eller tilskudssystem du spørger til
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- JBO
- Mester Medlem
- Indlæg: 668
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
- Kontakt:
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
grydesvamp skrev:ja du behøver ingen ekstra map men med den nævnte magnet ventil lukker du af for trykket så det ikke bliver over 05 når den er aktiveret .. når du så skal lege trykkerdu på kanppen/ drejen nøglen og vupti 1,0 bar.. det er det hele...!
Man kan jo også montere en passende træklods under speederen, hvis man ikke kan styre trykket med foden...!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Det kommer an på hvad du vil, enten lave det selv eller købe det færdigt!
www.glensgarage.com har delene hvis du vil bygge selv. Det har jeg gjort.
HenrikGM kan vist levere hvis du ikke selv vil lege/lodde...
Daniel.
www.glensgarage.com har delene hvis du vil bygge selv. Det har jeg gjort.
HenrikGM kan vist levere hvis du ikke selv vil lege/lodde...
Daniel.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Havneren skrev:Det med træklodsen virker nu ikke hos mig Henrik... Syntes også jeg husker du havde lidt problemer med at styre ladetrykket med foden på Allans?
Forsvare den med kontakten da jeg jo selv har lavet det sådanJeg er skide glad for den løsning!
Selvf. virker træklodsen ikke helt, men på "almindeligt"(hvad er det egentligt!) tunede biler kan man fint regulere trykket med foden.
Biler som Allans, der egentligt har en WG med en ekstremt slap fjeder styrer trykket alene ved bleed princippet og ved trykbalancen mellem over/underside på WG membranen og så vil det blive meget on-off.
Kontakten er da en mulighed, og da jeg hører du kører som en morfar(det får jeg også selv skyld for, af visse..), så kan kontakten jo være med til at morfar bedre kan kontrollere skidtet
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!