Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: MS ??
Junior Medlem

Kan den køre med 2 programmer så man kan have et til 0,5bar og et til eks 1 bar.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: MS ??
Moderator

RG skrev:
Kan den køre med 2 programmer så man kan have et til 0,5bar og et til eks 1 bar.

Ja, det KAN den godt, men hvorfor skulle du dog det??

Hvis motoren kører med 0,5bar er dit manifoldtryk 150kpa og der har du så en VE. Hæver du trykket til 1bar, så er dit manifoldtryk 200kpa, og IKKE samme sted som v. 0,5bar, og dermed har du en anden VE.

Så det samme map kan altså justeres til begge tryk, samtidigt.

Tænk 3dimensionelt. Det er ikke nogen primitiv mapfueler, eller tilskudssystem du spørger til ;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Man kan godt lave så den har 2 programmer. Det er nok nemmer og bare have et program og juster det til det højeste ladetryk man vil kører med og så ha en magnetventil til og styre ladetrykket i 2 trin.

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
Junior Medlem

Det var nu hvis der var andre der skulle køre i den. Så man havde en nølge til at lave om på det.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja du behøver ingen ekstra map men med den nævnte magnet ventil lukker du af for trykket så det ikke bliver over 05 når den er aktiveret .. når du så skal lege trykkerdu på kanppen/ drejen nøglen og vupti 1,0 bar.. det er det hele...!

Titel:
Moderator

grydesvamp skrev:
ja du behøver ingen ekstra map men med den nævnte magnet ventil lukker du af for trykket så det ikke bliver over 05 når den er aktiveret .. når du så skal lege trykkerdu på kanppen/ drejen nøglen og vupti 1,0 bar.. det er det hele...!

Man kan jo også montere en passende træklods under speederen, hvis man ikke kan styre trykket med foden...!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem

Det med træklodsen virker nu ikke hos mig Henrik... Syntes også jeg husker du havde lidt problemer med at styre ladetrykket med foden på Allans?

Forsvare den med kontakten da jeg jo selv har lavet det sådan :lol: Jeg er skide glad for den løsning!

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Junior Medlem

Okay det var sku nemt hehe. Hvad koster sådan et komplet anlæg?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Det kommer an på hvad du vil, enten lave det selv eller købe det færdigt!
www.glensgarage.com har delene hvis du vil bygge selv. Det har jeg gjort.
HenrikGM kan vist levere hvis du ikke selv vil lege/lodde...
Daniel.

Titel:
Moderator

Havneren skrev:
Det med træklodsen virker nu ikke hos mig Henrik... Syntes også jeg husker du havde lidt problemer med at styre ladetrykket med foden på Allans?

Forsvare den med kontakten da jeg jo selv har lavet det sådan :lol: Jeg er skide glad for den løsning!

Selvf. virker træklodsen ikke helt, men på "almindeligt"(hvad er det egentligt!) tunede biler kan man fint regulere trykket med foden.

Biler som Allans, der egentligt har en WG med en ekstremt slap fjeder styrer trykket alene ved bleed princippet og ved trykbalancen mellem over/underside på WG membranen og så vil det blive meget on-off.

Kontakten er da en mulighed, og da jeg hører du kører som en morfar(det får jeg også selv skyld for, af visse..), så kan kontakten jo være med til at morfar bedre kan kontrollere skidtet ;-)
:D

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time