180hk i Ford Sierra 2.0i ohc
Redaktør: Moderatorer
-
djgutti
- Junior Medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 19 jan 2005, 11:04
180hk i Ford Sierra 2.0i ohc
Hejsa..
En kammerat (Grydesvampen) prøver at bilde mig noget ind og vil så lige prøve at få bekræftet om jeg tager fejl eller hva der sker..
Han siger at ved at planslibe mit topstykke, skifte indsugningen til en fra en cosworth eller xr3i samt gasspjæld og så smide en chip på og så justering på et rullefelt vil jeg kunne opnå 180hk på min Sierra 2.0i ohc..
Passer dette eller er han ude i skoven ??
En kammerat (Grydesvampen) prøver at bilde mig noget ind og vil så lige prøve at få bekræftet om jeg tager fejl eller hva der sker..
Han siger at ved at planslibe mit topstykke, skifte indsugningen til en fra en cosworth eller xr3i samt gasspjæld og så smide en chip på og så justering på et rullefelt vil jeg kunne opnå 180hk på min Sierra 2.0i ohc..
Passer dette eller er han ude i skoven ??
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvis motoren har 170 hk standart, så lyder det sansynligt.
Ellers skal den nok måles på et meget optimistisk felt.
180 hk ud af en gl støbejerns motor er ikke bare lige.
Det kræver penge, og tålmodighed.
MVH
Morten
Ellers skal den nok måles på et meget optimistisk felt.
180 hk ud af en gl støbejerns motor er ikke bare lige.
Det kræver penge, og tålmodighed.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Er det ikke lqs der har et kanon tilbud på en gammel sierra med en 8v jernmotor der mangler 4-5 hk i at lave 600hk til bare 30.000dkr....?
Umiddelbart ligner det en ok forretning. Drosl den ned til 200hk og smid den motor over i din egen, og smil som en lille julegris resten af året.
Umiddelbart ligner det en ok forretning. Drosl den ned til 200hk og smid den motor over i din egen, og smil som en lille julegris resten af året.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
djgutti
- Junior Medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 19 jan 2005, 11:04
He he ja okay kan jeg godt se er smart... Men meningen var at høre om det kunne lade sig gøre og evt finde ud af en pris på længere sigt. For min motor skal kunne holde til forøgelsen ellers gider jeg slet ikke overveje at lave noget.. For bilen bruger jeg hver dag når jeg skal på arbejde. Og gider ikke cykle den lange tur.. he he. Men fiks ide du har der...
-
Torben Paw
- Junior Medlem
- Indlæg: 93
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 00:46
- Geografisk sted: Ikast
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Torben Paw skrev:og så har den den fordel at til dhb eller en fredag aften kan du skrue op for effekten og riste stort set alt og alle........
Ja, det er ikke ret mange der har en 11 sekunders bil.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
HenrikGM skrev:Er det ikke lqs der har et kanon tilbud på en gammel sierra med en 8v jernmotor der mangler 4-5 hk i at lave 600hk til bare 30.000dkr....?
Umiddelbart ligner det en ok forretning. Drosl den ned til 200hk og smid den motor over i din egen, og smil som en lille julegris resten af året.
Hehe... Jo, men hans laver faktisk 630hk...
Men 30.000kr for 630hk!!!
Chr
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Fandt et gammelt indlæg med dele til en OHC som gav 184HK målt hos Bruno Hansen
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.p ... highlight=
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.p ... highlight=
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!
Fri bane, fuld hane!!!
Fri bane, fuld hane!!!
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
