Sýn og MS

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Sýn og MS

#1 Indlæg af Postal DK »

Ved i om jeg kan syne min bil fra 82, som ikke er født med indsprøjtning.

med eftermonteret ms hvis den ellers står ok i CO ?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Rent emissionsmæssigt bør det ikke være et problem. Hvis brændstofslanger osv. eller er rimeligt lavet, så plejer det at gå helt gnidningsfrit.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#3 Indlæg af hYe »

Jeg mener da at man altid må sætte sprøjt på en karburide bil men ikke omvendt...
Så længe det er før kat'en kom til...

Ret mig hvis jeg tager fejl...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

hYe skrev:Jeg mener da at man altid må sætte sprøjt på en karburide bil men ikke omvendt...
Så længe det er før kat'en kom til...

Ret mig hvis jeg tager fejl...


Hvis man kan få motoren til at ligge under 4,5% i co.
så kan man principelt bruge en havevander.
Bare systemet ser sikkert ud.
efter 1984 bliver der strammet op.
Og i 1989-91 er det slut, for da bliver katalysatoren indført.

MVH

Morten
Senest rettet af Morten VJ 21 dec 2005, 20:54, rettet i alt 1 gang.
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#5 Indlæg af Postal DK »

så prøver jeg s.. og køre taunusen til syn med MS :)
zky
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af zky »

Jeg synede min XR3I fra 83 med MS uden problemer :D - han syntes at den kørte så godt :D
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#7 Indlæg af Transitfar »

zky skrev:Jeg synede min XR3I fra 83 med MS uden problemer :D - han syntes at den kørte så godt :D

Nu står "I" jo for "Injektion", altså indsprøjtning, så det var vel ikke så mærkeligt at bilen blev synet uden bemærkninger.

Jeg er godt klar over, at MS er elektronisk sprøjt, og de gamle XR3I kørte med mekanisk sprøjt, men mig bekendt skiller Toldskat ikke mellem de to typer af indsprøjtningssystemer, og synsfar er dermed også ligeglad.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#8 Indlæg af Havneren »

Lige gyldigt, hvad man lavet ved en motor - Om det så er et KN filter, så er det en konstruktiv ændring og der med skal gældende lovgivning/krav opfyldes. På sådan en gammel taunis fra før 1/4-84 bød det kunne lade sig gøre uden nogle problemer DOG er der for nylig kommet noget skærpende tekst på f.styrs. side omkring dokumentation selv for så gamle biler. Det kan måske spænde ben... Men det er noget ban bør høre ad i syningshallen først. Hørt ad på en sådan måde at man ikke giver dem anledning til at bede om noget dokumentation!!!

Jeg vil tro, at langt de fleste (inc. mig selv) der har fået deres biler synet med MS har undladt, at fortælle synspersonalet om det... Og i hvert fald er det ikke skrevet i bilens papirer. Det er jo også en mulighed at gøre det sådan. En mulighed jeg havde forsøgt i første omgang...

V/h Christian
Morten Fog
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
Geografisk sted: Skive

#9 Indlæg af Morten Fog »

har ikke lige hørt den med at man må skifte fra karb til sprøjt..

vil det sige at jeg burde kunne syne min Renault R5 GT Turbo fra 87 som født med karburator med et MS, hvis det eller ser fornuftigt og forsvarligt ud?

og hvad sker der hvis jeg skifter topstykke til et fra en Renault R5 Alpine Turbo fra 83? hvad siger de til det?
mvh Morten
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

Morten Fog skrev:har ikke lige hørt den med at man må skifte fra karb til sprøjt..

vil det sige at jeg burde kunne syne min Renault R5 GT Turbo fra 87 som født med karburator med et MS, hvis det eller ser fornuftigt og forsvarligt ud?

og hvad sker der hvis jeg skifter topstykke til et fra en Renault R5 Alpine Turbo fra 83? hvad siger de til det?


Spørg dem dog ad. Det kan være den skifter identitet, og dermed forårsager afgift. Det kan T&S svare på. Hvis SB nægter af syne den, så spørg et andet sted, eller tjeck reglerne selv, så du VED om du må eller ej.

SB får så mange dumme spørgsmål fra folk der vil smide en V10 i en gammel kadett E, så de er ved at brække sig. Derfor er tendensen at de konsekvent siger nej, indtil du har bevist at du VED hvad du laver og du VIL have det synet. (smide sig på sine blødende knæ og råbe "JEG VIL JEG VIL JEGVILJEGVILJEGVIL" er ikke helt godt nok, der skal noget seriøst fodarbejde til)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar