Problem med motorstyring på 206 s16... Warning: Langt indlæg

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
speedy_p
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 26 okt 2004, 22:30
Geografisk sted: Sjælland... Lyngby/Køge/Amager
Kontakt:

Problem med motorstyring på 206 s16... Warning: Langt indlæg

#1 Indlæg af speedy_p »

Yes... som nogle måske ved har jeg længe haft problemer med motoren og troede at det var min dårlige manifold...

Så fik jeg skiftet den revnede manifolden ud med et styk tilpasset 8v bananmanifold (det er en længere og meget frustrende historie), og regnede selvf. at det ville løse problemet med motoren... men nej...

Jeg fik så at vide af nogle mekkere at det sikkert var fordi at modtrykket i udstødningen var for lav, pga. bananmanifolden og gennemstrømningspotten... og det kunne der jo være noget om...

Jeg købte derfor en dæmper til potten, som både øger modtrykket og dæmper potten, så man igen kan føre en samtale i kabinen... det er jo et plus...+...

Nu er det så at bilens tilstand er blevet så kritisk at jeg overvejer at sælge den, men fanme nej... den skal sgu ku laves...

Kørte derfor til peugeot og snakkede med deres mekanikere, og de sagde at det sikkert var tændspolen som skulle skiftes, men de ville have den på tester først... derfor kørte jeg ud til en kammerat som er på et værksted med tester, og lånte deres... ville ikke betale 450 kr for at peugeot sætter en com til i 5 min...

Efter en lille test, viser det sig at der er en 5-6 ting som der er fejl på, bla. fejl på ECU, Mapsensor, tændingssekvens osv.... jeg kunne straks mærke min pengepung udtøre i min bukselomme... men heldigvis var det ikke så galt som det tegnede til... vi nulstillede peugeoten og tog en lille køretur... og derefter var der kun fejl på Mapsensor/Barometertrykføler..

Det er så her jeg vender mig til jer... Hva fan skal jeg gøre... og hva koster det... har kløgtige folk til rådighed... skal bare høre om dette virkelig kan være det der er skyld i at min dejlige bil er forvandlet til et stort sort hostende og pustende magisk orgl...! :)

Nogen der kender problemet, og evt har fået lavet det hos peugeot eller andessteds... og hva stod det jer i... er ved at blive idiot af at køre i den...

Fejlen manifestere sig som følgende: Bilen kan ikke holde tomgang, går ud når man kobler ud både i høje og lave omdrejninger... nogle gange føles det som om den køre på 3 cylindre, nogle gange på 1... den hukker, hopper og skyder som var det en lada fra før 1940 på madolie... ingen fornøjelse at køre i... :(

Beklager den lange smørre... skulle af med det... ;)
Mvh Peter
Billede
Zoomcar
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

bilen har jo ikke rigtig en jordisk chance for at give rigtig mængde benzin hvis din map er i uorden.. så lån en anden og prøv dig frem.. held og lykke..
Fri bane fuld hane! :-)
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

har skiftet en enkelt eller to af dem da jeg var hos peugeot men renault har det med at det bare er slangen op til der revner eller knækker....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#4 Indlæg af duckstar »

Jeg sidder et eller andet sted og gennemlæser indlægget igen og igen, for at finde årsagen til at du ikke har ladet Peugeot (eller Bosch for den sags skyld) tjekke motorstyringen for fejl. De oplevelser du har haft kan skyldes flere af følerne på sådan et dyr, så det første man gør med en motorstyring så moderne som din, er at få fejlene udlæst. En 50'er til kaffekassen plejer at gøre tricket, istedet for de 450 slag..

- og jeg er helt enig, det er klart det er MAP sensoren der er død. Hvor den sidder på din maskine ved jeg ikke. På min er den monteret direkte i manifolden, men den kan jo også sidde på et beslag med en slange ført til manifolden.
Vh. Anders
speedy_p
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 26 okt 2004, 22:30
Geografisk sted: Sjælland... Lyngby/Køge/Amager
Kontakt:

#5 Indlæg af speedy_p »

Ved godt at jeg burde kigge på mapsensoren når det nu er det som kommer ud på testeren... jeg kan bare ikke forstå hvorfor den kan køre nogle gange, og andre gange ikke... burde være knald eller fald hvis den er defekt... så det er mest for at høre om der er nogle der kender til en tilsvarende fejl, og kender til løsningen... kan måske også være tomgangsventilen eller en vakumslange der er revnet...

Gennemgår motoren i næste uge... så må vi se om det er mapsensoren, en vakumslange eller tomgangsventilen...
Mvh Peter
Billede
Zoomcar
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#6 Indlæg af møffe »

lyder vel periodisk.. det kan vel også være en løs/dårlig forbindelse??
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
speedy_p
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 26 okt 2004, 22:30
Geografisk sted: Sjælland... Lyngby/Køge/Amager
Kontakt:

#7 Indlæg af speedy_p »

Tja... lige før at det er periodisk at den køre fint...

Sådan som idag fra Chr. havn til Lyngby, der gik den ud i alle på nær to kryds... og to af gangene kunne den næsten ikke trække sig selv igang... som om den kørte på en halv cylinder... :(

Men nu er der bestilt dele så den kan blive fikset i weekenden... forhåbentligt... :)
Mvh Peter
Billede
Zoomcar
speedy_p
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 26 okt 2004, 22:30
Geografisk sted: Sjælland... Lyngby/Køge/Amager
Kontakt:

#8 Indlæg af speedy_p »

Sådan... Nu køre den bare...

Tryksensoren skulle bare af og blæses ren for olie... thats all... :)
Mvh Peter
Billede
Zoomcar
Besvar