Yes... som nogle måske ved har jeg længe haft problemer med motoren og troede at det var min dårlige manifold...
Så fik jeg skiftet den revnede manifolden ud med et styk tilpasset 8v bananmanifold (det er en længere og meget frustrende historie), og regnede selvf. at det ville løse problemet med motoren... men nej...
Jeg fik så at vide af nogle mekkere at det sikkert var fordi at modtrykket i udstødningen var for lav, pga. bananmanifolden og gennemstrømningspotten... og det kunne der jo være noget om...
Jeg købte derfor en dæmper til potten, som både øger modtrykket og dæmper potten, så man igen kan føre en samtale i kabinen... det er jo et plus...+...
Nu er det så at bilens tilstand er blevet så kritisk at jeg overvejer at sælge den, men fanme nej... den skal sgu ku laves...
Kørte derfor til peugeot og snakkede med deres mekanikere, og de sagde at det sikkert var tændspolen som skulle skiftes, men de ville have den på tester først... derfor kørte jeg ud til en kammerat som er på et værksted med tester, og lånte deres... ville ikke betale 450 kr for at peugeot sætter en com til i 5 min...
Efter en lille test, viser det sig at der er en 5-6 ting som der er fejl på, bla. fejl på ECU, Mapsensor, tændingssekvens osv.... jeg kunne straks mærke min pengepung udtøre i min bukselomme... men heldigvis var det ikke så galt som det tegnede til... vi nulstillede peugeoten og tog en lille køretur... og derefter var der kun fejl på Mapsensor/Barometertrykføler..
Det er så her jeg vender mig til jer... Hva fan skal jeg gøre... og hva koster det... har kløgtige folk til rådighed... skal bare høre om dette virkelig kan være det der er skyld i at min dejlige bil er forvandlet til et stort sort hostende og pustende magisk orgl...!
Nogen der kender problemet, og evt har fået lavet det hos peugeot eller andessteds... og hva stod det jer i... er ved at blive idiot af at køre i den...
Fejlen manifestere sig som følgende: Bilen kan ikke holde tomgang, går ud når man kobler ud både i høje og lave omdrejninger... nogle gange føles det som om den køre på 3 cylindre, nogle gange på 1... den hukker, hopper og skyder som var det en lada fra før 1940 på madolie... ingen fornøjelse at køre i...
Beklager den lange smørre... skulle af med det...