lag på GT25R og GT28R

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
gæst

lag på GT25R og GT28R

#1 Indlæg af gæst »

Hej Power page!
er lidt i tvivl om valget at turbo, håberr at i kan belyse emnet lidt for mig.
Har en 1,4 liters 8 ventilet R5 gtt motor som skal en større turbo på.
som sagt står valget mellem en GT25R og GT28R. troede enlig at jeg skulle have en GT25R men efter at have snakket med Daugbjerg er jeg kommet i tvivl. De mener at der er mindre lag på 28'eren end 25'eren grundet samme turbine A/R tal men et større kompressorhus på 28'eren. har snakket med et andet firma for et stykke tid siden og de mente det modsatte?
er interreseret i ca 230 hk og et forholdsvis tideligt ladetryk
mvh mik
Kim Frederiksen
Senior Medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
Geografisk sted: København

#2 Indlæg af Kim Frederiksen »

Du kan roligt regne med hvad Daubjerg siger!! de drengerøve ved hvad de snakker om!!!

og vil også mene at de har ret med hensyn til at 28'eren har mindre lag, da kompressoren er større og flytter mere luft ved mindre omdr!
-- If it has wheels, I can race it --
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

kan man nu også det? i hvert fald ikke hvad angår LM1 eller benzinpumper.....! ang større lag..... bliver lag mindre af at montere hjul med større enerti? hvis ja hvor vender billedet? eller vender det overhovedet? har de (DAUBJERG) opfundet evighedsmaskinen? det der med mere/mindre lag er et temmeligt komplext emne... blot min mening. MVH. søren
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#4 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

1,4 8V med 230hk - Så kommer den dælme også på arbejde da :shock: :shock:
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#5 Indlæg af duckstar »

Næstformanden i "min" klub har da en 1,4 8v med endda noget over 300 heste.... - men det er jo heller ikke en fransk bil ;)
Vh. Anders
gæst

#6 Indlæg af gæst »

Hej allesammen, tak dor svarene (tror jeg nok) :)
er ikke rigtig kommet et svar nærmere desværre, men har da fået startet en debat.
Ang en presset 1,4 motor med 230 hk, er det "meget normalt" på disse motorer, men ville gerne jeg kunne få ladetryk før det der hidtil har været standarten. Har kigget lidt på en VNT turbolader, så måske er svaret.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#7 Indlæg af duckstar »

gæst skrev:Har kigget lidt på en VNT turbolader, så måske er svaret.


Det får du ikke noget ud af så længe at en VNT laders aktuator (som styrer det variable i varmsiden) er styret af et vacuum som ikke er tilstede på en benzinmotor - VNT hører til på dieselmotorer hvor der er en vacuumgenererende pumpe.
Vh. Anders
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#8 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

duckstardeluxe skrev:Det får du ikke noget ud af så længe at en VNT laders aktuator (som styrer det variable i varmsiden) er styret af et vacuum som ikke er tilstede på en benzinmotor - VNT hører til på dieselmotorer hvor der er en vacuumgenererende pumpe.


Hvad gør de så på 405 T16?
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
guest

#9 Indlæg af guest »

hej duckstardeluxe.
Poblemet med vaccum kan løses på flere måder, det er ikke det der er problemet, det er mere om de kan holde til benzinmotoren.
du kan læse om det på www.rtoc.org.
men man kan styre det via en ekstern waiste gate, til dels via en bleed valve, men også ved bare at montere en overtryksventil.
de sælges også allerede til benzinbiler forresten, se link nederst:
http://basic1.easily.co.uk/04F022/01D02D/products.html
HansPuntoGT25RHald

#10 Indlæg af HansPuntoGT25RHald »

duckstardeluxe skrev:Næstformanden i "min" klub har da en 1,4 8v med endda noget over 300 heste.... - men det er jo heller ikke en fransk bil ;)


Ja.. the itallion stallions de kan bar det pis !!


HansPuntoGT25RHald
Besvar