Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 11:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 nov 2005, 22:06 
Hej Power page!
er lidt i tvivl om valget at turbo, håberr at i kan belyse emnet lidt for mig.
Har en 1,4 liters 8 ventilet R5 gtt motor som skal en større turbo på.
som sagt står valget mellem en GT25R og GT28R. troede enlig at jeg skulle have en GT25R men efter at have snakket med Daugbjerg er jeg kommet i tvivl. De mener at der er mindre lag på 28'eren end 25'eren grundet samme turbine A/R tal men et større kompressorhus på 28'eren. har snakket med et andet firma for et stykke tid siden og de mente det modsatte?
er interreseret i ca 230 hk og et forholdsvis tideligt ladetryk
mvh mik


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2005, 22:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
Du kan roligt regne med hvad Daubjerg siger!! de drengerøve ved hvad de snakker om!!!

og vil også mene at de har ret med hensyn til at 28'eren har mindre lag, da kompressoren er større og flytter mere luft ved mindre omdr!

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2005, 08:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
kan man nu også det? i hvert fald ikke hvad angår LM1 eller benzinpumper.....! ang større lag..... bliver lag mindre af at montere hjul med større enerti? hvis ja hvor vender billedet? eller vender det overhovedet? har de (DAUBJERG) opfundet evighedsmaskinen? det der med mere/mindre lag er et temmeligt komplext emne... blot min mening. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2005, 17:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
1,4 8V med 230hk - Så kommer den dælme også på arbejde da :shock: :shock:

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2005, 17:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Næstformanden i "min" klub har da en 1,4 8v med endda noget over 300 heste.... - men det er jo heller ikke en fransk bil ;)

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2005, 20:43 
Hej allesammen, tak dor svarene (tror jeg nok) :)
er ikke rigtig kommet et svar nærmere desværre, men har da fået startet en debat.
Ang en presset 1,4 motor med 230 hk, er det "meget normalt" på disse motorer, men ville gerne jeg kunne få ladetryk før det der hidtil har været standarten. Har kigget lidt på en VNT turbolader, så måske er svaret.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2005, 22:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
gæst skrev:
Har kigget lidt på en VNT turbolader, så måske er svaret.


Det får du ikke noget ud af så længe at en VNT laders aktuator (som styrer det variable i varmsiden) er styret af et vacuum som ikke er tilstede på en benzinmotor - VNT hører til på dieselmotorer hvor der er en vacuumgenererende pumpe.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2005, 22:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
duckstardeluxe skrev:
Det får du ikke noget ud af så længe at en VNT laders aktuator (som styrer det variable i varmsiden) er styret af et vacuum som ikke er tilstede på en benzinmotor - VNT hører til på dieselmotorer hvor der er en vacuumgenererende pumpe.


Hvad gør de så på 405 T16?

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2005, 22:45 
hej duckstardeluxe.
Poblemet med vaccum kan løses på flere måder, det er ikke det der er problemet, det er mere om de kan holde til benzinmotoren.
du kan læse om det på www.rtoc.org.
men man kan styre det via en ekstern waiste gate, til dels via en bleed valve, men også ved bare at montere en overtryksventil.
de sælges også allerede til benzinbiler forresten, se link nederst:
http://basic1.easily.co.uk/04F022/01D02D/products.html


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2005, 07:59 
duckstardeluxe skrev:
Næstformanden i "min" klub har da en 1,4 8v med endda noget over 300 heste.... - men det er jo heller ikke en fransk bil ;)


Ja.. the itallion stallions de kan bar det pis !!


HansPuntoGT25RHald


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team