1.6cvh til 1.8cvh eller 1.9cvh, hvordan?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

1.6cvh til 1.8cvh eller 1.9cvh, hvordan?

#1 Indlæg af Danny Salling »

Hvilke stumper helt nøjagtigt skal jeg bruge for at lave den billigste konvertering(altså af 1.8 og 1.9 udgaven)som samtidig stadig kan holde til 1.0 bar i tryk(har ikke umidelbart planer om at kører med et højere tryk). Evt. nogen der har sådan nogle stumper jeg skal bruge til salg billigt, eller vil lave en byttehandel med noget andet(kan godt lide at bytte, specialt med MiniLars, han er sku så flink :P )
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

#2 Indlæg af CasperR »

Hvis det skal holde ville jeg finde en american tallblock som lå i de amerikanske escorter. den er 1,9 standard og rigtig god basis for en 1,9T motor :D

Imo ville jeg ikke få en 1600 boret da de har det med at flække og når du siger at du ikke vil køre med mere end 1 bar.,. tja.. mere vil have mere :wink:
89' RST
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 27 okt 2005, 17:40

Re: 1.6cvh til 1.8cvh eller 1.9cvh, hvordan?

#3 Indlæg af fordtosserne »

dav elvin i mørke har american tallblock til at stå men gearkasse passer ikke i bolthullerne på motoren
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#4 Indlæg af Danny Salling »

CasperR skrev:Hvis det skal holde ville jeg finde en american tallblock som lå i de amerikanske escorter. den er 1,9 standard og rigtig god basis for en 1,9T motor :D

Imo ville jeg ikke få en 1600 boret da de har det med at flække og når du siger at du ikke vil køre med mere end 1 bar.,. tja.. mere vil have mere :wink:


Min bil er kun chippet til 1.0bar og har også læst flere stedder at man skal ændre på indsprøjtningen hvis man skal køre med højere tryk, altså sætte en 5 eller 6 dysse i, det har jeg ikke lige så meget kendskab til og vil helst ikke begynde at ødelægge noget. Har hørt at man kan bore en standard 1.6 op til 1.7 og at den godt kan holde til det, bare ikke mere end det, det er vel egentlig den nemmeste og billigste måde at få motoren bare lidt støre, mon ikke. Ved så bare ikke lige helt hvilke stempler der så skal bruges, nogen der ved det?
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: 1.6cvh til 1.8cvh eller 1.9cvh, hvordan?

#5 Indlæg af Danny Salling »

fordtosserne skrev:dav elvin i mørke har american tallblock til at stå men gearkasse passer ikke i bolthullerne på motoren


Hvordan får man det sat sammen så? :(
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44

#6 Indlæg af Escort 3 »

1,8 - 1,9 hva med en zvh ???
der er en under projekter med hensyn til amerikaner motoren...
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#7 Indlæg af Shelby 500 »

Escort 3 skrev:1,8 - 1,9 hva med en zvh ???
der er en under projekter med hensyn til amerikaner motoren...


netop, og det er vist ikke bare lige at sætte den i en EU model....:)

mht zvh - hvis det endeligt skulle være ville en 2,1 vel være målet nu man er igang alligevel..... :D

men det kræver alubundkar, og er sq ikke sikker på at den altid ville kunne snige sig igennem syn - :?
RS-
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

#8 Indlæg af CasperR »

Danny Salling skrev:
CasperR skrev:Hvis det skal holde ville jeg finde en american tallblock som lå i de amerikanske escorter. den er 1,9 standard og rigtig god basis for en 1,9T motor :D

Imo ville jeg ikke få en 1600 boret da de har det med at flække og når du siger at du ikke vil køre med mere end 1 bar.,. tja.. mere vil have mere :wink:


Min bil er kun chippet til 1.0bar og har også læst flere stedder at man skal ændre på indsprøjtningen hvis man skal køre med højere tryk, altså sætte en 5 eller 6 dysse i, det har jeg ikke lige så meget kendskab til og vil helst ikke begynde at ødelægge noget. Har hørt at man kan bore en standard 1.6 op til 1.7 og at den godt kan holde til det, bare ikke mere end det, det er vel egentlig den nemmeste og billigste måde at få motoren bare lidt støre, mon ikke. Ved så bare ikke lige helt hvilke stempler der så skal bruges, nogen der ved det?


Hehe.. du skal ikke tro på alt hvad du læser. Men tro på hvad jeg siger :wink:
Problemet er at her i dk er der ikke rigtig nogle som er gode til at justere MFI og når det er sagt er det flere gange set at et MFI system godt kan levere benzin til 220hk uden at bruge 5 dysse.
Men hvorfor ikke beholde din 1600 for at få en god holdbar motor som du ikke skal frygte flækker? en 1600 kan jo godt bankes op på 200 hk, men det kræser de rigtige stumper. Og det kommer an på hvad for en motor du vil have? top end eller mid range effekt..
89' RST
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#9 Indlæg af Danny Salling »

Har set at de i slagelse har tilbud på 285T2 knast kit med justér bar knasthjul til omkring 4500, de skriver det vil give 25hk hvis man kører med 1.0 bar i tryk, så det bliver nok det jeg vil invistere i istedetfor, så kommer den op og har 195hk, så skal der så en anden cooler på den samtidig, så mon ikke den kommer op en 210 til sidst med det på?
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44

#10 Indlæg af Escort 3 »

hva med udstødning er den standard ?
Besvar