Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 13:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 okt 2005, 20:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Hvilke stumper helt nøjagtigt skal jeg bruge for at lave den billigste konvertering(altså af 1.8 og 1.9 udgaven)som samtidig stadig kan holde til 1.0 bar i tryk(har ikke umidelbart planer om at kører med et højere tryk). Evt. nogen der har sådan nogle stumper jeg skal bruge til salg billigt, eller vil lave en byttehandel med noget andet(kan godt lide at bytte, specialt med MiniLars, han er sku så flink :P )


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2005, 21:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2003, 10:22
Indlæg: 140
Hvis det skal holde ville jeg finde en american tallblock som lå i de amerikanske escorter. den er 1,9 standard og rigtig god basis for en 1,9T motor :D

Imo ville jeg ikke få en 1600 boret da de har det med at flække og når du siger at du ikke vil køre med mere end 1 bar.,. tja.. mere vil have mere :wink:

_________________
89' RST


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2005, 21:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2005, 16:40
Indlæg: 187
dav elvin i mørke har american tallblock til at stå men gearkasse passer ikke i bolthullerne på motoren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2005, 02:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
CasperR skrev:
Hvis det skal holde ville jeg finde en american tallblock som lå i de amerikanske escorter. den er 1,9 standard og rigtig god basis for en 1,9T motor :D

Imo ville jeg ikke få en 1600 boret da de har det med at flække og når du siger at du ikke vil køre med mere end 1 bar.,. tja.. mere vil have mere :wink:


Min bil er kun chippet til 1.0bar og har også læst flere stedder at man skal ændre på indsprøjtningen hvis man skal køre med højere tryk, altså sætte en 5 eller 6 dysse i, det har jeg ikke lige så meget kendskab til og vil helst ikke begynde at ødelægge noget. Har hørt at man kan bore en standard 1.6 op til 1.7 og at den godt kan holde til det, bare ikke mere end det, det er vel egentlig den nemmeste og billigste måde at få motoren bare lidt støre, mon ikke. Ved så bare ikke lige helt hvilke stempler der så skal bruges, nogen der ved det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2005, 02:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
fordtosserne skrev:
dav elvin i mørke har american tallblock til at stå men gearkasse passer ikke i bolthullerne på motoren


Hvordan får man det sat sammen så? :(


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2005, 08:20 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 18:44
Indlæg: 286
1,8 - 1,9 hva med en zvh ???
der er en under projekter med hensyn til amerikaner motoren...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2005, 09:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
Escort 3 skrev:
1,8 - 1,9 hva med en zvh ???
der er en under projekter med hensyn til amerikaner motoren...


netop, og det er vist ikke bare lige at sætte den i en EU model....:)

mht zvh - hvis det endeligt skulle være ville en 2,1 vel være målet nu man er igang alligevel..... :D

men det kræver alubundkar, og er sq ikke sikker på at den altid ville kunne snige sig igennem syn - :?

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2005, 20:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2003, 10:22
Indlæg: 140
Danny Salling skrev:
CasperR skrev:
Hvis det skal holde ville jeg finde en american tallblock som lå i de amerikanske escorter. den er 1,9 standard og rigtig god basis for en 1,9T motor :D

Imo ville jeg ikke få en 1600 boret da de har det med at flække og når du siger at du ikke vil køre med mere end 1 bar.,. tja.. mere vil have mere :wink:


Min bil er kun chippet til 1.0bar og har også læst flere stedder at man skal ændre på indsprøjtningen hvis man skal køre med højere tryk, altså sætte en 5 eller 6 dysse i, det har jeg ikke lige så meget kendskab til og vil helst ikke begynde at ødelægge noget. Har hørt at man kan bore en standard 1.6 op til 1.7 og at den godt kan holde til det, bare ikke mere end det, det er vel egentlig den nemmeste og billigste måde at få motoren bare lidt støre, mon ikke. Ved så bare ikke lige helt hvilke stempler der så skal bruges, nogen der ved det?


Hehe.. du skal ikke tro på alt hvad du læser. Men tro på hvad jeg siger :wink:
Problemet er at her i dk er der ikke rigtig nogle som er gode til at justere MFI og når det er sagt er det flere gange set at et MFI system godt kan levere benzin til 220hk uden at bruge 5 dysse.
Men hvorfor ikke beholde din 1600 for at få en god holdbar motor som du ikke skal frygte flækker? en 1600 kan jo godt bankes op på 200 hk, men det kræser de rigtige stumper. Og det kommer an på hvad for en motor du vil have? top end eller mid range effekt..

_________________
89' RST


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2005, 21:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Har set at de i slagelse har tilbud på 285T2 knast kit med justér bar knasthjul til omkring 4500, de skriver det vil give 25hk hvis man kører med 1.0 bar i tryk, så det bliver nok det jeg vil invistere i istedetfor, så kommer den op og har 195hk, så skal der så en anden cooler på den samtidig, så mon ikke den kommer op en 210 til sidst med det på?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2005, 16:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 18:44
Indlæg: 286
hva med udstødning er den standard ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team