toyota hilux 2,4d fåes den bil med turbo?
Redaktør: Moderatorer
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
toyota hilux 2,4d fåes den bil med turbo?
ja en af vennerne har solgt bilen og købt en 4wd af mærket toyota og da den er lidt sløv i det tænkte han på om den var lavet med en turbo diesel motor? både for at få lidt ekstra hk og nm samt den lækre lyd fra turbo'en...
nogen der ved noget om sagen ? skal siges jeg aner klap om toyota udover at firma'ets hiace'ere skal fuld pedal..
nogen der ved noget om sagen ? skal siges jeg aner klap om toyota udover at firma'ets hiace'ere skal fuld pedal..
Fri bane fuld hane! 
-
Spirillen
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Horsens
Den fåes med turbo fra årg. 96, ellers ikke.
Du kan montere motoren fra en Land Cruiser LJ 70 TD, den passer lige over.(næsten, der skal lige byttes lidt over fra den gamle motor)
Du kan også montere manifold og turbo, men der skal lige flyttes lidt på hullerne i manifolden, du kommer også til at mangle røgbegrænseren, men hvis du kan leve med lidt røg i tomgang, giver den tilgengæld hurtigere turbotryk.
Men hvis du vil eftermontere turbo, vil jeg ikke anbefale, at bruge toyota's egen turbo, den har tendens til at lave "hareskår" i Wastegaten, så den ikke kan lade over 0,4bar.
MVH
Palle
Du kan montere motoren fra en Land Cruiser LJ 70 TD, den passer lige over.(næsten, der skal lige byttes lidt over fra den gamle motor)
Du kan også montere manifold og turbo, men der skal lige flyttes lidt på hullerne i manifolden, du kommer også til at mangle røgbegrænseren, men hvis du kan leve med lidt røg i tomgang, giver den tilgengæld hurtigere turbotryk.
Men hvis du vil eftermontere turbo, vil jeg ikke anbefale, at bruge toyota's egen turbo, den har tendens til at lave "hareskår" i Wastegaten, så den ikke kan lade over 0,4bar.
MVH
Palle
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
- Thommy
- Junior Medlem
- Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Thommy
- Junior Medlem
- Geografisk sted: Danmark, Randers, Langaa
- grydesvamp
- Mester Medlem
-
wukshady
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Vendsyssel
En 4runner er en Hilux med bagsæder og bagagerum, om man så må sige. Altså en 4x4 med fuld kabine, lavet på basis af Hilux'en og med samme front.
Jeg tror ikke den er solgt fra ny i DK, men der kører vist nogle stykker af dem alligevel. I USA myldrer det med dem, også i versioner med V6 og V8 benzin motorer...
Jeg tror ikke den er solgt fra ny i DK, men der kører vist nogle stykker af dem alligevel. I USA myldrer det med dem, også i versioner med V6 og V8 benzin motorer...
- grydesvamp
- Mester Medlem
-
wukshady
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Vendsyssel
- grydesvamp
- Mester Medlem