Hvad giver det ca af hk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Niklaskinn
Junior Medlem
Geografisk sted: Roskilde

Hvad giver det ca af hk

#1 Indlæg af Niklaskinn »

nissan silvia 1,8 turbo jeg har tænkt mig at hæve ladetrykket til 0,8 bar ( køre standart med 0,5 bar og har 135hk) og montere en intercooler.
det jeg så gerne vil vide er hvor meget det ca giver? :)
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

en anden benzintryksregulator er også nødvændig for at give motoren ekstra fuel...
Fri bane fuld hane! :-)
Mads B (dk)
Mester Medlem
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#3 Indlæg af Mads B (dk) »

teorien siger 162hk
Billede
Havneren
Mester Medlem

#4 Indlæg af Havneren »

grydesvamp skrev:en anden benzintryksregulator er også nødvændig for at give motoren ekstra fuel...

Det er ikke givet...
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#5 Indlæg af grydesvamp »

nej men en meget god ting at have og så sætter den jo heller ikke grænser for videre tuning... :twisted:
Fri bane fuld hane! :-)
Havneren
Mester Medlem

#6 Indlæg af Havneren »

Typisk vil en bil med turbo originalt kører med map føler og mange gange kan den sagtens gå med 0,3 bar op i tryk uden videre... Der vil også være Luft temp. føler på. Den burde altså kunne kompencere for det, men det er jo noget man skal chekke. Et andet problem vil nok nærmere være motorstyringen har en ladetryks styring. Den vil nemlig opdage det højere tryk og så forsøge at få trykket ned igen. Hvis den ikke kan det vil den måske gå i fejlprogram... Afhængig af bil og årgang. En prograssiv benzintryks regulator vil muligvis forvirre motorstyringen yderligere...

Man skal i hvert flad være forsigtig og ikke skyde sig selv i forden i forsøget på at gøre noget rigtigt.
Besvar