hey.... jeg har lidt problemmer med min kobling..... når jeg kører stille og rolig er der ikke noget.... men hvis den for kniven til 7000omdr og man kobler ud, er det ligesom om den ikke slipper før ´motoren er faldet 1000-1500omdr....
Og det er selvfølgelig på min nissan 200
Koblings problemer.
Redaktør: Moderatorer
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det kunne tyde på et slidt koblings narv.
Således at trykfodens fjedre overbebyrdes og ikke kan trække selve foden tilbage, da sentripital kræfterne er for store.
Medmindre det er et generelt problem på denne model, så skift til en standart ny kobling.
Eller skift gear i tide.
Hvorfor dreje så meget?
Hvor ligger maks momentet på såddan en slæde.
MVH
Morten
Således at trykfodens fjedre overbebyrdes og ikke kan trække selve foden tilbage, da sentripital kræfterne er for store.
Medmindre det er et generelt problem på denne model, så skift til en standart ny kobling.
Eller skift gear i tide.
Hvorfor dreje så meget?
Hvor ligger maks momentet på såddan en slæde.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Det kunne tyde på et slidt koblings narv.
Således at trykfodens fjedre overbebyrdes og ikke kan trække selve foden tilbage, da sentripital kræfterne er for store.
Medmindre det er et generelt problem på denne model, så skift til en standart ny kobling.
Eller skift gear i tide.
Hvorfor dreje så meget?
Hvor ligger maks momentet på såddan en slæde.
MVH
Morten
sentripital kræfter ?
Tja.... jeg har selv tænkt på om det kunne være fordi den var ved at være slidt..... har bare aldrig hørt om problemet, med en bil der ikke vil koble rigtig ud ved "høje" omdr
der er vel heller ingen særlig grund.... det går bare så stærkt i 1. gear at den nemt kommer der op
Max moment ligger ved 4700omdr men kurven er rimelig flad.
Max hk ved ca 6000omdr
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det er garenteret forkert stavet.
Men det er det rigtige phonetiske udtryk, Ift. det mest gængse centrifugal.
Men Det er et generelt problem på moderne koblinger, der ikke har arme og fjedre.
En gammel USa kobling fra 60 erne har ikke dette problem med overlejring, men din højrefod vil hade det.
En ny kobling vil garenteret afhjælpe problemet.
Køb en der kan understøtte dine fremtidige motortunings planer.
Og transmissionsplaner.
Da den gamle åbenbart er slidt.
MVH
Morten
Men det er det rigtige phonetiske udtryk, Ift. det mest gængse centrifugal.
Men Det er et generelt problem på moderne koblinger, der ikke har arme og fjedre.
En gammel USa kobling fra 60 erne har ikke dette problem med overlejring, men din højrefod vil hade det.
En ny kobling vil garenteret afhjælpe problemet.
Køb en der kan understøtte dine fremtidige motortunings planer.
Og transmissionsplaner.
Da den gamle åbenbart er slidt.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
