Koblings problemer.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Koblings problemer.

#1 Indlæg af Mads B (dk) »

hey.... jeg har lidt problemmer med min kobling..... når jeg kører stille og rolig er der ikke noget.... men hvis den for kniven til 7000omdr og man kobler ud, er det ligesom om den ikke slipper før ´motoren er faldet 1000-1500omdr....

Og det er selvfølgelig på min nissan 200
Billede
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Det kunne tyde på et slidt koblings narv.
Således at trykfodens fjedre overbebyrdes og ikke kan trække selve foden tilbage, da sentripital kræfterne er for store.
Medmindre det er et generelt problem på denne model, så skift til en standart ny kobling.
Eller skift gear i tide.
Hvorfor dreje så meget?
Hvor ligger maks momentet på såddan en slæde.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#3 Indlæg af Mads B (dk) »

Morten VJ skrev:Det kunne tyde på et slidt koblings narv.
Således at trykfodens fjedre overbebyrdes og ikke kan trække selve foden tilbage, da sentripital kræfterne er for store.
Medmindre det er et generelt problem på denne model, så skift til en standart ny kobling.
Eller skift gear i tide.
Hvorfor dreje så meget?
Hvor ligger maks momentet på såddan en slæde.

MVH

Morten


sentripital kræfter ?

Tja.... jeg har selv tænkt på om det kunne være fordi den var ved at være slidt..... har bare aldrig hørt om problemet, med en bil der ikke vil koble rigtig ud ved "høje" omdr :shock:

der er vel heller ingen særlig grund.... det går bare så stærkt i 1. gear at den nemt kommer der op :D

Max moment ligger ved 4700omdr men kurven er rimelig flad.
Max hk ved ca 6000omdr
Billede
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Det er garenteret forkert stavet.
Men det er det rigtige phonetiske udtryk, Ift. det mest gængse centrifugal.
Men Det er et generelt problem på moderne koblinger, der ikke har arme og fjedre.
En gammel USa kobling fra 60 erne har ikke dette problem med overlejring, men din højrefod vil hade det.
En ny kobling vil garenteret afhjælpe problemet.
Køb en der kan understøtte dine fremtidige motortunings planer.
Og transmissionsplaner.
Da den gamle åbenbart er slidt.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar