Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 sep 2005, 10:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
hey.... jeg har lidt problemmer med min kobling..... når jeg kører stille og rolig er der ikke noget.... men hvis den for kniven til 7000omdr og man kobler ud, er det ligesom om den ikke slipper før ´motoren er faldet 1000-1500omdr....

Og det er selvfølgelig på min nissan 200

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2005, 18:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det kunne tyde på et slidt koblings narv.
Således at trykfodens fjedre overbebyrdes og ikke kan trække selve foden tilbage, da sentripital kræfterne er for store.
Medmindre det er et generelt problem på denne model, så skift til en standart ny kobling.
Eller skift gear i tide.
Hvorfor dreje så meget?
Hvor ligger maks momentet på såddan en slæde.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2005, 20:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Morten VJ skrev:
Det kunne tyde på et slidt koblings narv.
Således at trykfodens fjedre overbebyrdes og ikke kan trække selve foden tilbage, da sentripital kræfterne er for store.
Medmindre det er et generelt problem på denne model, så skift til en standart ny kobling.
Eller skift gear i tide.
Hvorfor dreje så meget?
Hvor ligger maks momentet på såddan en slæde.

MVH

Morten


sentripital kræfter ?

Tja.... jeg har selv tænkt på om det kunne være fordi den var ved at være slidt..... har bare aldrig hørt om problemet, med en bil der ikke vil koble rigtig ud ved "høje" omdr :shock:

der er vel heller ingen særlig grund.... det går bare så stærkt i 1. gear at den nemt kommer der op :D

Max moment ligger ved 4700omdr men kurven er rimelig flad.
Max hk ved ca 6000omdr

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2005, 21:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er garenteret forkert stavet.
Men det er det rigtige phonetiske udtryk, Ift. det mest gængse centrifugal.
Men Det er et generelt problem på moderne koblinger, der ikke har arme og fjedre.
En gammel USa kobling fra 60 erne har ikke dette problem med overlejring, men din højrefod vil hade det.
En ny kobling vil garenteret afhjælpe problemet.
Køb en der kan understøtte dine fremtidige motortunings planer.
Og transmissionsplaner.
Da den gamle åbenbart er slidt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team