Når man hører om at folk både kører med kompressor og turbo (f.eks den svenske Manta A set i Vmax & til DHB) - hvordan sætter de det så sammen.
altså, puster de gennem kompressoren når turbo får ladetryk. eller er der nogle spjælde der åbner/lukker... eller hvordan ?
Jeg kunne forestille mig at i mener det er noget skidt man skal holde sig fra, fordi det ikke giver synderligt meget.. Men alligevel kunne jeg godt tænke mig at vide det.
synes nu at have læst noget om et tryk reguleret spjæld som slog over når turboen nåede samme tryk som kompressor kunne så forstille mig noget emd en MEGET stor overtryks ventil der hjælper kompressoren af med luften når turboen gør hvad den skal... bare en ide (er der ikke lidt logik i det ?)
VW lancerer til foråret en ny Golf GT med 1,4 liters motor med både kompresser og turbo. 170 hk og et stort moment helt fra bunden af! Efter sigende skulle den sagtens kunne holde helt op til 7-8000 omdr.
skou skrev:VW lancerer til foråret en ny Golf GT med 1,4 liters motor med både kompresser og turbo. 170 hk og et stort moment helt fra bunden af! Efter sigende skulle den sagtens kunne holde helt op til 7-8000 omdr.
forestil jer en 2.0 med den udrustning
skou
diesel eller benz ? for opel har allerede lavet en (eller var det bi turbo?) men også en lille diesel motor med vanvittigt moment!