Hej folkens...
Jeg er ved at tiltuske mig sådan et system og skulle lige høre om det er noget der kan betale sig på en 240 turbo.
Selvfølgelig er alt bedre end K-jetronic men har hørt noget om at luftmængdemåleren bliver lidt forvirret efter 0,7 bars ladetryk og det ville være et skridt tilbage.
Men hvis den nu kan skiftes ud med en anden (ved så ikke lige hvilken) så burde systemet vel ved hjælp af en anden chip og andre dyser kunne levere noget mere?
Jeg er ny i motorstyring osv. så det er nok nogle simple spørgsmål for de fleste af jer.
Er Volvo 740 turbo (B23FT) egentlig ikke den eneste Volvo der kører med Motronic eller er der andre??
Hvad giver sådanne dyser på en 740 turbo?
Mvh Morten
Motronic på Volvo 240 turbo
Redaktør: Moderatorer
-
Morten Lunde
- Medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
- Geografisk sted: Vestjylland
Motronic på Volvo 240 turbo
Volvo for life
-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
B 23 ET og B 230 ET kører med motronic.
Men hvad vil du med et såddan oldnordisk system.
Der er nogle svenskere der kan tune dem.
Men det er dyrt og besværligt+Ombygningen af lednings nettet
MS eller lignende er vejen frem, så kan man selv sprænge motoren, uden at skyde skylden på andre.
dyserne giver ca 300 ml/min ved 3 bar.
Hvis du beslutter dig for MS er jeg leverings dygtig i en plejlstangs knækkende indstilling på en B 230 et motor.
Med 440 ml dyser, og ellers ingen problemer.
MVH
Morten
Men hvad vil du med et såddan oldnordisk system.
Der er nogle svenskere der kan tune dem.
Men det er dyrt og besværligt+Ombygningen af lednings nettet
MS eller lignende er vejen frem, så kan man selv sprænge motoren, uden at skyde skylden på andre.
dyserne giver ca 300 ml/min ved 3 bar.
Hvis du beslutter dig for MS er jeg leverings dygtig i en plejlstangs knækkende indstilling på en B 230 et motor.
Med 440 ml dyser, og ellers ingen problemer.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Hvis du beslutter dig for MS er jeg leverings dygtig i en plejlstangs knækkende indstilling på en B 230 et motor.
Med 440 ml dyser, og ellers ingen problemer.
MVH
Morten
Det er sguda humor!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten Lunde
- Medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
- Geografisk sted: Vestjylland
Ok.
Det er hellers hele lortet der medfølger, og vi bytter lige over med et intercoolersæt jeg har til at fylde hjemme på værkstedet så det er begrænset hvor meget jeg kan brænde nallerne.
Ellers må vi finde ud af noget MS, som vel egentlig bare er boksen som skal udskiftes.
Men som sagt så er alt andet end K-Jetronic en væsentlig forbedring.
Men han nævner noget om at det er fra en 88' 240, men de kører ikke med Motronic??
Mvh Morten
Det er hellers hele lortet der medfølger, og vi bytter lige over med et intercoolersæt jeg har til at fylde hjemme på værkstedet så det er begrænset hvor meget jeg kan brænde nallerne.
Ellers må vi finde ud af noget MS, som vel egentlig bare er boksen som skal udskiftes.
Men som sagt så er alt andet end K-Jetronic en væsentlig forbedring.
Men han nævner noget om at det er fra en 88' 240, men de kører ikke med Motronic??
Mvh Morten
Volvo for life
-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det er L-jetronic såvidt jeg er orienteret.
B23-230 Et motoren kørte med motronic.
Og hvis du vil have rigtig mange grå hår i hovedet, så prøv at montere dette system på an lavkomprimeret motor.
Og du vil ønske dig tilbage til K-Jetronicen.
Det eneste der er brugbart er manifold, dysebro, og vandtemp sensor.
Resten er underdiminsioneret, og har de forkerte værdier i firmwaren.
MVH
Morten
B23-230 Et motoren kørte med motronic.
Og hvis du vil have rigtig mange grå hår i hovedet, så prøv at montere dette system på an lavkomprimeret motor.
Og du vil ønske dig tilbage til K-Jetronicen.
Det eneste der er brugbart er manifold, dysebro, og vandtemp sensor.
Resten er underdiminsioneret, og har de forkerte værdier i firmwaren.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html