Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 14:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 sep 2005, 20:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Hej folkens...

Jeg er ved at tiltuske mig sådan et system og skulle lige høre om det er noget der kan betale sig på en 240 turbo.
Selvfølgelig er alt bedre end K-jetronic men har hørt noget om at luftmængdemåleren bliver lidt forvirret efter 0,7 bars ladetryk og det ville være et skridt tilbage.

Men hvis den nu kan skiftes ud med en anden (ved så ikke lige hvilken) så burde systemet vel ved hjælp af en anden chip og andre dyser kunne levere noget mere?

Jeg er ny i motorstyring osv. så det er nok nogle simple spørgsmål for de fleste af jer.

Er Volvo 740 turbo (B23FT) egentlig ikke den eneste Volvo der kører med Motronic eller er der andre??

Hvad giver sådanne dyser på en 740 turbo?

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2005, 22:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
B 23 ET og B 230 ET kører med motronic.
Men hvad vil du med et såddan oldnordisk system.
Der er nogle svenskere der kan tune dem.
Men det er dyrt og besværligt+Ombygningen af lednings nettet
MS eller lignende er vejen frem, så kan man selv sprænge motoren, uden at skyde skylden på andre.
dyserne giver ca 300 ml/min ved 3 bar.
Hvis du beslutter dig for MS er jeg leverings dygtig i en plejlstangs knækkende indstilling på en B 230 et motor.
Med 440 ml dyser, og ellers ingen problemer.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2005, 23:23 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Hvis du beslutter dig for MS er jeg leverings dygtig i en plejlstangs knækkende indstilling på en B 230 et motor.
Med 440 ml dyser, og ellers ingen problemer.

MVH

Morten



Det er sguda humor!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2005, 18:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Ok.
Det er hellers hele lortet der medfølger, og vi bytter lige over med et intercoolersæt jeg har til at fylde hjemme på værkstedet så det er begrænset hvor meget jeg kan brænde nallerne.

Ellers må vi finde ud af noget MS, som vel egentlig bare er boksen som skal udskiftes.

Men som sagt så er alt andet end K-Jetronic en væsentlig forbedring.
Men han nævner noget om at det er fra en 88' 240, men de kører ikke med Motronic??

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2005, 19:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er L-jetronic såvidt jeg er orienteret.
B23-230 Et motoren kørte med motronic.
Og hvis du vil have rigtig mange grå hår i hovedet, så prøv at montere dette system på an lavkomprimeret motor.
Og du vil ønske dig tilbage til K-Jetronicen.
Det eneste der er brugbart er manifold, dysebro, og vandtemp sensor.
Resten er underdiminsioneret, og har de forkerte værdier i firmwaren.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team