Jeg har siddet og kigget på nogle engelske sider hvor de lave en motor ud af en zetec motor med et cvh topstykke altså en zvh. Jeg tænkte så om man ikke kunne lave en cvh motor med et zetec topstykke jeg kan se at der er 8 olieretur huller i en zetec blok. hvor der kun er 4 i en cvh. Men hvor meget har det at sige at der er 8 kan olien ikke komme tilbage hvis der kun er 4. Ellers må man jo kunne lave noget andet returløb fra topstykket tilbage til blokken.
eller skal jeg bare ikke tænke mere over det og sige til mig selv at det ikke kan lade sig gøre...
Umiddelbart skulle man jo mene, at når deet kan gå den ene vej, så kan det også gå den anden vej.
Men det er jo da muligt, at olipumpen i Zetec´en leverer væsentligt mere end den fra CVH´en gør.
Og hvorfor er det nu, at nogle overhovedet laver den konvertering??
Og hvad vil du selv opnå ved den ombygning?
VH Lars.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
jeg har jo en 1,9 cvh der er ny der er renoveret for ca 1,5 år siden. De laver den vel om for at få større større motor. Men jeg tænkte bare om et 16v topstykke ikke ville give flere hk på min cvh motor.
For hvis du har 200 vil det være "nemmere" at bygge videre på det du har istedet for at kaste dig ud i et projekt som måske bare bliver spild af penge.
Kan man ikke bare tage en hel Zetec motor og så bygge turbo med manifold fra en RST over på?
Selvfølgelig skal man lige gøre de nødvendige tiltag for at Zetec motoren kan tåle at køre med tryk, men ved en cvh/Zetec forening, skal man jo alligevel hen og skille hele motoren ad...