ford zvh motor/ cvh motor / 16v topstykke

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

ford zvh motor/ cvh motor / 16v topstykke

#1 Indlæg af mikRST »

Hejsa

Jeg har siddet og kigget på nogle engelske sider hvor de lave en motor ud af en zetec motor med et cvh topstykke altså en zvh. Jeg tænkte så om man ikke kunne lave en cvh motor med et zetec topstykke :D jeg kan se at der er 8 olieretur huller i en zetec blok. hvor der kun er 4 i en cvh. Men hvor meget har det at sige at der er 8 kan olien ikke komme tilbage hvis der kun er 4. Ellers må man jo kunne lave noget andet returløb fra topstykket tilbage til blokken.

eller skal jeg bare ikke tænke mere over det og sige til mig selv at det ikke kan lade sig gøre...

her er link til en side med zvh motor

http://www.quantums.info/zvh.htm
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#2 Indlæg af s@g »

Har før hørt om en CVH/Zetec hybrid. Det lyder som et spændende projekt. Og han kører i bilen med 259hk og 353Nm :wink:
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#3 Indlæg af Transitfar »

Umiddelbart skulle man jo mene, at når deet kan gå den ene vej, så kan det også gå den anden vej.
Men det er jo da muligt, at olipumpen i Zetec´en leverer væsentligt mere end den fra CVH´en gør.

Og hvorfor er det nu, at nogle overhovedet laver den konvertering??
Og hvad vil du selv opnå ved den ombygning?

VH Lars.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#4 Indlæg af mikRST »

jeg har jo en 1,9 cvh der er ny der er renoveret for ca 1,5 år siden. De laver den vel om for at få større større motor. Men jeg tænkte bare om et 16v topstykke ikke ville give flere hk på min cvh motor.
jesnielsen
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:46
Geografisk sted: midtsjælland/ringsted

#5 Indlæg af jesnielsen »

du må sige til hvis du skal bruge en top fra en 1,88 zetec til dit projekt jeg har et jeg ik skal bruge du kunne få billigt hvis det er
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#6 Indlæg af mikRST »

er det komplet ? jeg skal jo nok bruge det hele også indsprøjtningsmanifold og gasspjæld.
jesnielsen
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:46
Geografisk sted: midtsjælland/ringsted

#7 Indlæg af jesnielsen »

nej har desværre kun top med ventiler knaster og manifold mangler
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#8 Indlæg af mikRST »

hvad skal du have for det. så kan jeg nok selv finde en manifold bare det andet er der.
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

#9 Indlæg af CasperR »

Hvor mange hente har du nu?

For hvis du har 200 vil det være "nemmere" at bygge videre på det du har istedet for at kaste dig ud i et projekt som måske bare bliver spild af penge.
89' RST
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#10 Indlæg af Jakob Hansen »

Kan man ikke bare tage en hel Zetec motor og så bygge turbo med manifold fra en RST over på?
Selvfølgelig skal man lige gøre de nødvendige tiltag for at Zetec motoren kan tåle at køre med tryk, men ved en cvh/Zetec forening, skal man jo alligevel hen og skille hele motoren ad...
Billede
Besvar