Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 sep 2005, 18:56 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2003, 18:00
Indlæg: 310
Geografisk sted: Aalborg
Hejsa

Jeg har siddet og kigget på nogle engelske sider hvor de lave en motor ud af en zetec motor med et cvh topstykke altså en zvh. Jeg tænkte så om man ikke kunne lave en cvh motor med et zetec topstykke :D jeg kan se at der er 8 olieretur huller i en zetec blok. hvor der kun er 4 i en cvh. Men hvor meget har det at sige at der er 8 kan olien ikke komme tilbage hvis der kun er 4. Ellers må man jo kunne lave noget andet returløb fra topstykket tilbage til blokken.

eller skal jeg bare ikke tænke mere over det og sige til mig selv at det ikke kan lade sig gøre...

her er link til en side med zvh motor

http://www.quantums.info/zvh.htm


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2005, 23:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Har før hørt om en CVH/Zetec hybrid. Det lyder som et spændende projekt. Og han kører i bilen med 259hk og 353Nm :wink:

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2005, 09:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Umiddelbart skulle man jo mene, at når deet kan gå den ene vej, så kan det også gå den anden vej.
Men det er jo da muligt, at olipumpen i Zetec´en leverer væsentligt mere end den fra CVH´en gør.

Og hvorfor er det nu, at nogle overhovedet laver den konvertering??
Og hvad vil du selv opnå ved den ombygning?

VH Lars.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2005, 11:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2003, 18:00
Indlæg: 310
Geografisk sted: Aalborg
jeg har jo en 1,9 cvh der er ny der er renoveret for ca 1,5 år siden. De laver den vel om for at få større større motor. Men jeg tænkte bare om et 16v topstykke ikke ville give flere hk på min cvh motor.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2005, 16:00 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:46
Indlæg: 30
Geografisk sted: midtsjælland/ringsted
du må sige til hvis du skal bruge en top fra en 1,88 zetec til dit projekt jeg har et jeg ik skal bruge du kunne få billigt hvis det er


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2005, 17:32 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2003, 18:00
Indlæg: 310
Geografisk sted: Aalborg
er det komplet ? jeg skal jo nok bruge det hele også indsprøjtningsmanifold og gasspjæld.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2005, 17:50 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:46
Indlæg: 30
Geografisk sted: midtsjælland/ringsted
nej har desværre kun top med ventiler knaster og manifold mangler


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2005, 18:06 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2003, 18:00
Indlæg: 310
Geografisk sted: Aalborg
hvad skal du have for det. så kan jeg nok selv finde en manifold bare det andet er der.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2005, 20:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 27 sep 2003, 10:22
Indlæg: 140
Hvor mange hente har du nu?

For hvis du har 200 vil det være "nemmere" at bygge videre på det du har istedet for at kaste dig ud i et projekt som måske bare bliver spild af penge.

_________________
89' RST


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 sep 2005, 09:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kan man ikke bare tage en hel Zetec motor og så bygge turbo med manifold fra en RST over på?
Selvfølgelig skal man lige gøre de nødvendige tiltag for at Zetec motoren kan tåle at køre med tryk, men ved en cvh/Zetec forening, skal man jo alligevel hen og skille hele motoren ad...

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team