Hej drenge, jeg har fået en Volvo 460 2.0i billig fordi at den ikke kan gå igennem syn fordi den forurener formeget (sku vidst være formeget CO2). Katalysatoren er ny, og det aut. Volvo værksted har nærmest givet op
Jeg tror lidt at de måske har sat en kat fra 1.8 modellen for jeg har kendskab til at den har haft en defekt kat hvor den blev skiftet. Men mit spørgsmål er om en 400 cellers tuning kat kan gøre arbejdet? og ved i hvormange celler den org. kat er? Og til sidst hvor vil i anbefale at jeg køber en kat.
Her er målingen fra synshallen.
CO2 vol % : 12.47
CO vol % : 1.128
O2 vol % : 3.01
Rpm vol HC : 309
Lambda : 1.095
Håber virkelig at i kan hjælpe mig drenge så jeg kan få den ud at køre og at jeg kan få mine projekter ud i livet.
du har en for fed blanding,evt defekt lambdasonde eller revnet udstødningsmanifold!
Hvis din lambdaregulering kører korrekt ligger co% på ca. 0,6 før kat!!! uanset hvad du gør får du aldrig en kat til at fjerne den co!
ilten er også alt for høj(o2) derved det høje lambdatal. men få nu den co ned først..
hilsen
hvis det er den bil jeg tror det er, så har den fået skiftet NÆSTEN alt hos volvo i hillerød, inc. topstykket har været af og fået slebet ventiler, alle følere og boksen er skiftet og lige lidt har det hjulpet
Så er det jo med at være gode venner med en ophugger, hvor man kan låne en komplet bil som er i orden.
Og så bare i gang fra en ende af, med at flytte komponenter frem og tilbage, indtil der er bingo.
Den løsningsmodel er prøvet før, og kan vise sig at være både nemmest og billigst.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
hmm
Det lyder lidt alla en A3 som vi havde samme problemer med.Alt (næsten) var skiftet og til sidst prøvede man med ny olie og bingo så var alle verdier som de skulle være!
tror ikke denne cocktail kan fjerne alt det du skriver, men normalt når en bil har lidt for høj co, så kør den næsten tom, påfyld rensebenzin og karburatorsprit så skal du bare se løjer...