Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 14:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 aug 2005, 15:58 
Hej drenge, jeg har fået en Volvo 460 2.0i billig fordi at den ikke kan gå igennem syn fordi den forurener formeget (sku vidst være formeget CO2). Katalysatoren er ny, og det aut. Volvo værksted har nærmest givet op :P

Jeg tror lidt at de måske har sat en kat fra 1.8 modellen for jeg har kendskab til at den har haft en defekt kat hvor den blev skiftet. Men mit spørgsmål er om en 400 cellers tuning kat kan gøre arbejdet? og ved i hvormange celler den org. kat er? Og til sidst hvor vil i anbefale at jeg køber en kat.

Her er målingen fra synshallen.

CO2 vol % : 12.47
CO vol % : 1.128
O2 vol % : 3.01
Rpm vol HC : 309
Lambda : 1.095

Håber virkelig at i kan hjælpe mig drenge :) så jeg kan få den ud at køre og at jeg kan få mine projekter ud i livet.

Mvh Jon


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2005, 16:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
Du kan da lige prøve først at se om der er fejlkoder gemt, ved at aflæse på lysdioden i motorrummet.

Det er CO der er for høj, den skal vist være mellem 0.2 og 1.0 % .
Er det en B20F motor?


Senest rettet af nibdk 31 aug 2005, 16:56, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2005, 16:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
Hej jeg vil starte med at indrømme at jeg er lidt rusten i forureningstal men som jeg husker står du med en defekt kat.

en kat omdanner hc, o2 og co til co2


Top
 Profil  
 
 Titel: syn
Indlæg: 31 aug 2005, 21:47 
du har en for fed blanding,evt defekt lambdasonde eller revnet udstødningsmanifold!
Hvis din lambdaregulering kører korrekt ligger co% på ca. 0,6 før kat!!! uanset hvad du gør får du aldrig en kat til at fjerne den co!
ilten er også alt for høj(o2) derved det høje lambdatal. men få nu den co ned først..
hilsen


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2005, 23:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
eller evt. en fejl på vandtemp. føleren så den tror motoren er kold...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2005, 23:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
hvis det er den bil jeg tror det er, så har den fået skiftet NÆSTEN alt hos volvo i hillerød, inc. topstykket har været af og fået slebet ventiler, alle følere og boksen er skiftet og lige lidt har det hjulpet

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2005, 00:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Så er det jo med at være gode venner med en ophugger, hvor man kan låne en komplet bil som er i orden.
Og så bare i gang fra en ende af, med at flytte komponenter frem og tilbage, indtil der er bingo.

Den løsningsmodel er prøvet før, og kan vise sig at være både nemmest og billigst.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2005, 15:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
hmm
Det lyder lidt alla en A3 som vi havde samme problemer med.Alt (næsten) var skiftet og til sidst prøvede man med ny olie og bingo så var alle verdier som de skulle være!

Knæk og bræk.

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2005, 16:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
se grundigt på udstødningsmanifold og udstødning for der er alt for meget ilt.
held og lykke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2005, 16:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
tror ikke denne cocktail kan fjerne alt det du skriver, men normalt når en bil har lidt for høj co, så kør den næsten tom, påfyld rensebenzin og karburatorsprit så skal du bare se løjer...

venlig hilsen Lasse

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team