Problemer med MS!!!
Redaktør: Moderatorer
-
mazdarati
- Medlem
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: KBH
- Kontakt:
Problemer med MS!!!
Hej MS'ere!
Har monteret MSNS extra 24s9 på min mazda 626 1.8 turbo. Har til stadighed problemer med at få bilen til at gå ordentligt i tomgang. Jeg bliver nødt til at fede blandingen op for at den kan stå nogenlunde. Hvis jeg stiller blandingen så min lambdasonde ikke står og banker oppe i fed, så går motoren skidt - har hér prøvet at justere tænding begge veje, men det bliver kun værre af det.
Hvis jeg slipper gassen(under kørsel) og giver lidt gas igen så er bilen død i 1-2 sekunder og får så fat igen. har slået overrun til og det hjælper lidt, men ikke meget. Accel enrich slår ikke til når dette sker! hvis jeg giver så meget gas at det slår til, så accellererer bilen i den korte tid accel enrich er aktiv og dør så i et sekunds tid og vågner igen. der er ingen spikes på omdr. signalet, så det er ikke dét.
Bilen vil stadig heller ikke lave ladetryk, har tjekket at wastegaten er ordentligt lukket, og sprayet med noget starterspray på samtlige samlinger/vacuumstudser osv uden at kunne høre nogen ændring i motorgang. turboen arbejder og dumpventilen kan pifte, men der kommer bare ikke over 100 kpa i manifolden. har frakoblet boostcontroller helt, så det er heller ikke dér. har prøvet på Lasse(tidl. powerpage ejer)'s opfordring at gøre blandingen knap så fed og lege lidt med tændingen omkring de 100 kpa, men heller ikke det har hjulpet andet en at fjerne en lille tendens til banken. Jeg tror jeg prøver at pille hele turbosystemet af snart, for at se om jeg kan få den til at køre ordentligt uden det, og så tage det derfra.
Mvh den fortvivlede mazdaejer
Har vedhæftet en MSQ(omdøb blot jpg til msq) fil, i tilfælde af at nogen ville se den!
Har monteret MSNS extra 24s9 på min mazda 626 1.8 turbo. Har til stadighed problemer med at få bilen til at gå ordentligt i tomgang. Jeg bliver nødt til at fede blandingen op for at den kan stå nogenlunde. Hvis jeg stiller blandingen så min lambdasonde ikke står og banker oppe i fed, så går motoren skidt - har hér prøvet at justere tænding begge veje, men det bliver kun værre af det.
Hvis jeg slipper gassen(under kørsel) og giver lidt gas igen så er bilen død i 1-2 sekunder og får så fat igen. har slået overrun til og det hjælper lidt, men ikke meget. Accel enrich slår ikke til når dette sker! hvis jeg giver så meget gas at det slår til, så accellererer bilen i den korte tid accel enrich er aktiv og dør så i et sekunds tid og vågner igen. der er ingen spikes på omdr. signalet, så det er ikke dét.
Bilen vil stadig heller ikke lave ladetryk, har tjekket at wastegaten er ordentligt lukket, og sprayet med noget starterspray på samtlige samlinger/vacuumstudser osv uden at kunne høre nogen ændring i motorgang. turboen arbejder og dumpventilen kan pifte, men der kommer bare ikke over 100 kpa i manifolden. har frakoblet boostcontroller helt, så det er heller ikke dér. har prøvet på Lasse(tidl. powerpage ejer)'s opfordring at gøre blandingen knap så fed og lege lidt med tændingen omkring de 100 kpa, men heller ikke det har hjulpet andet en at fjerne en lille tendens til banken. Jeg tror jeg prøver at pille hele turbosystemet af snart, for at se om jeg kan få den til at køre ordentligt uden det, og så tage det derfra.
Mvh den fortvivlede mazdaejer
Har vedhæftet en MSQ(omdøb blot jpg til msq) fil, i tilfælde af at nogen ville se den!
- Vedhæftede filer
-
- Mazda 626 MSQ
- megasquirt200508281247.jpg (1.67 KiB) Vist 3666 gange
Turbo-sælgeren til Turbo-køberen:"Der er ikke mange glæder tilbage her i livet, men jeg kan garantere dig for at én af dem er lige hér i denne kasse!"
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvilken type sonde kører du med en alm. og hvr mange km har den kørt.
Under alle omstændigheder er en alm. sensor kun nøjaktig ved 0, volt resten er et rent gæt.
Kun 100 kpa i tryk. har du et meget tidligt MS print?
Dr kunne map senorn mak måle 15 kpa.
en turbo kanave tryk uanset hvor håbløse indstillingerne er. medmindre den er meget for stor.
MVH
Morten
Under alle omstændigheder er en alm. sensor kun nøjaktig ved 0, volt resten er et rent gæt.
Kun 100 kpa i tryk. har du et meget tidligt MS print?
Dr kunne map senorn mak måle 15 kpa.
en turbo kanave tryk uanset hvor håbløse indstillingerne er. medmindre den er meget for stor.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Hvilken type sonde kører du med en alm. og hvr mange km har den kørt.
Under alle omstændigheder er en alm. sensor kun nøjaktig ved 0, volt resten er et rent gæt.
Kun 100 kpa i tryk. har du et meget tidligt MS print?
Dr kunne map senorn mak måle 15 kpa.
en turbo kanave tryk uanset hvor håbløse indstillingerne er. medmindre den er meget for stor.
MVH
Morten
Hans print er "større" end det print du har lånt af mig. Printet er vist udelukket.
Han har mpx4250, så han kan sagtens måle trykket.
Turboen er da stor, men slet ikke meget for stor.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Lorte tastatur var løbet tør for strøm.
Det må jo så være et mekanisk problem.
Måske en defekt dump ventil der står åben hele tiden ?
Eller en revnet IC der åbner sig når den er under tryk, eller andre komponenter mellem turbo, og ventiler.
Start spray i tomgang giver desværre ikke de rigtige resultater.
Den eneste måde er at sætte systemet under tryk. og sprøjte med sæbevand, for at være helt sikker på at det ikke er utæt.
MVH
Morten
Det må jo så være et mekanisk problem.
Måske en defekt dump ventil der står åben hele tiden ?
Eller en revnet IC der åbner sig når den er under tryk, eller andre komponenter mellem turbo, og ventiler.
Start spray i tomgang giver desværre ikke de rigtige resultater.
Den eneste måde er at sætte systemet under tryk. og sprøjte med sæbevand, for at være helt sikker på at det ikke er utæt.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
mazdarati
- Medlem
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: KBH
- Kontakt:
Hej... har afmonteret min ekstra benzinpumpe, og det gav en del bedre respons og har gjort det muligt at stille tomgangen meget bedre - tror min benzintryksregulator har været for lille. Piller nok turbo osv af i løbet af et par dage og tager det fra bunden.
Turbo-sælgeren til Turbo-køberen:"Der er ikke mange glæder tilbage her i livet, men jeg kan garantere dig for at én af dem er lige hér i denne kasse!"
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
mazdarati skrev:Hej... har afmonteret min ekstra benzinpumpe, og det gav en del bedre respons og har gjort det muligt at stille tomgangen meget bedre - tror min benzintryksregulator har været for lille. Piller nok turbo osv af i løbet af et par dage og tager det fra bunden.
Bensintryk....hvad sagde det???
Ingenting fordi det aldrigt er målt?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
En klog mand sagde engang:
Dont work hard.
Work smart.....
Dont work hard.
Work smart.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Gæst
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Har du tjekket at den "ikke så smarte" forbindelse mellem aktuator og WGventil i det hele taget kan køre? Den er jo forkrøblet så meget at den stangforbindelse har en vis elastik indbygget.....Hvis jeg ikke husker meget forkert går den hele vejen rundt om turboen, vist endda i både højde og bredde!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!