Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 aug 2005, 14:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 146
Geografisk sted: KBH
Hej MS'ere!

Har monteret MSNS extra 24s9 på min mazda 626 1.8 turbo. Har til stadighed problemer med at få bilen til at gå ordentligt i tomgang. Jeg bliver nødt til at fede blandingen op for at den kan stå nogenlunde. Hvis jeg stiller blandingen så min lambdasonde ikke står og banker oppe i fed, så går motoren skidt - har hér prøvet at justere tænding begge veje, men det bliver kun værre af det.
Hvis jeg slipper gassen(under kørsel) og giver lidt gas igen så er bilen død i 1-2 sekunder og får så fat igen. har slået overrun til og det hjælper lidt, men ikke meget. Accel enrich slår ikke til når dette sker! hvis jeg giver så meget gas at det slår til, så accellererer bilen i den korte tid accel enrich er aktiv og dør så i et sekunds tid og vågner igen. der er ingen spikes på omdr. signalet, så det er ikke dét.

Bilen vil stadig heller ikke lave ladetryk, har tjekket at wastegaten er ordentligt lukket, og sprayet med noget starterspray på samtlige samlinger/vacuumstudser osv uden at kunne høre nogen ændring i motorgang. turboen arbejder og dumpventilen kan pifte, men der kommer bare ikke over 100 kpa i manifolden. har frakoblet boostcontroller helt, så det er heller ikke dér. har prøvet på Lasse(tidl. powerpage ejer)'s opfordring at gøre blandingen knap så fed og lege lidt med tændingen omkring de 100 kpa, men heller ikke det har hjulpet andet en at fjerne en lille tendens til banken. Jeg tror jeg prøver at pille hele turbosystemet af snart, for at se om jeg kan få den til at køre ordentligt uden det, og så tage det derfra.

Mvh den fortvivlede mazdaejer

Har vedhæftet en MSQ(omdøb blot jpg til msq) fil, i tilfælde af at nogen ville se den!


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Mazda 626 MSQ
megasquirt200508281247.jpg
megasquirt200508281247.jpg [ 1.67 KiB | Vist 2946 gange ]

_________________
Turbo-sælgeren til Turbo-køberen:"Der er ikke mange glæder tilbage her i livet, men jeg kan garantere dig for at én af dem er lige hér i denne kasse!"
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 sep 2005, 20:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvilken type sonde kører du med en alm. og hvr mange km har den kørt.
Under alle omstændigheder er en alm. sensor kun nøjaktig ved 0, volt resten er et rent gæt.

Kun 100 kpa i tryk. har du et meget tidligt MS print?
Dr kunne map senorn mak måle 15 kpa.
en turbo kanave tryk uanset hvor håbløse indstillingerne er. medmindre den er meget for stor.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 sep 2005, 09:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Hvilken type sonde kører du med en alm. og hvr mange km har den kørt.
Under alle omstændigheder er en alm. sensor kun nøjaktig ved 0, volt resten er et rent gæt.

Kun 100 kpa i tryk. har du et meget tidligt MS print?
Dr kunne map senorn mak måle 15 kpa.
en turbo kanave tryk uanset hvor håbløse indstillingerne er. medmindre den er meget for stor.

MVH

Morten


Hans print er "større" end det print du har lånt af mig. Printet er vist udelukket.

Han har mpx4250, så han kan sagtens måle trykket.

Turboen er da stor, men slet ikke meget for stor.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2005, 00:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Lorte tastatur var løbet tør for strøm.
Det må jo så være et mekanisk problem.
Måske en defekt dump ventil der står åben hele tiden ?
Eller en revnet IC der åbner sig når den er under tryk, eller andre komponenter mellem turbo, og ventiler.
Start spray i tomgang giver desværre ikke de rigtige resultater.
Den eneste måde er at sætte systemet under tryk. og sprøjte med sæbevand, for at være helt sikker på at det ikke er utæt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2005, 09:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 146
Geografisk sted: KBH
Hej... har afmonteret min ekstra benzinpumpe, og det gav en del bedre respons og har gjort det muligt at stille tomgangen meget bedre - tror min benzintryksregulator har været for lille. Piller nok turbo osv af i løbet af et par dage og tager det fra bunden.

_________________
Turbo-sælgeren til Turbo-køberen:"Der er ikke mange glæder tilbage her i livet, men jeg kan garantere dig for at én af dem er lige hér i denne kasse!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2005, 16:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
mazdarati skrev:
Hej... har afmonteret min ekstra benzinpumpe, og det gav en del bedre respons og har gjort det muligt at stille tomgangen meget bedre - tror min benzintryksregulator har været for lille. Piller nok turbo osv af i løbet af et par dage og tager det fra bunden.



Bensintryk....hvad sagde det???

Ingenting fordi det aldrigt er målt?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2005, 08:45 
HenrikGM skrev:

Bensintryk....hvad sagde det???

Ingenting fordi det aldrigt er målt?


Ja :(


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2005, 16:37 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
En klog mand sagde engang:

Dont work hard.
Work smart..... :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2005, 16:44 
tja, og det er rigtigt nok... har fået fat i en tændingstabel fra en 323 GTR, og nu kører dytten en del bedre - dog stadig intet ladetryk. har trykprøvet systemet fra turboen og op til gasspjældet og fandt to lækager som jeg nu har fikset, men stadig 0 ladetryk...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2005, 17:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Har du tjekket at den "ikke så smarte" forbindelse mellem aktuator og WGventil i det hele taget kan køre? Den er jo forkrøblet så meget at den stangforbindelse har en vis elastik indbygget.....Hvis jeg ikke husker meget forkert går den hele vejen rundt om turboen, vist endda i både højde og bredde!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team