turbo bak bakaksel på FR biler.
Redaktør: Moderatorer
-
thomasnb
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 28 aug 2005, 13:57
- Geografisk sted: TROMSØ
turbo bak bakaksel på FR biler.
Noen som har meninger eller erfaringer om dette..?
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
tja har hørt at flere af amerikanerne bruger den opsætning og tanken er jo også sjov... men jeg vil mene at virkningsgraden af turboen bliver forholdsvis lav iforhold til hvad man ville få ud af den ved at montere den tættere på motoren og så køle ladeluften.... den energi der gå tabt i det lange udstødnings system er jo RENT tab i indsugnings tryk... men ingen tvivl om at det vil give noget men jeg vil mene det er en ringe hk/penge gain
(og vil mene at det vil give nogle meget mærkelige tryk bølger frem og tilbage i udstødningen fra motor til turbo...)
(og vil mene at det vil give nogle meget mærkelige tryk bølger frem og tilbage i udstødningen fra motor til turbo...)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
thomasnb
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 28 aug 2005, 13:57
- Geografisk sted: TROMSØ
Har også planer om å prøve dette. Tenker på å bruke en t3 (har en 2,5 liters motor).
Det er klart at potensialet for effektøkning er lavere en ved tradisjonel plassering av turboen, men det kan være et alternativ for de som kun ønsker en moderat effektøkning (0.3-0.5 BAR overladning).
Fordelen er i hovedsak enklere montering, (og eventuelt demontering).
I tillegg trenger det ikke koste så mye heller.
Det er klart at potensialet for effektøkning er lavere en ved tradisjonel plassering av turboen, men det kan være et alternativ for de som kun ønsker en moderat effektøkning (0.3-0.5 BAR overladning).
Fordelen er i hovedsak enklere montering, (og eventuelt demontering).
I tillegg trenger det ikke koste så mye heller.
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
grydesvamp skrev:hvordan virker det og hvad er det ? er ikke helt med...
Som jeg har forstået det (Og det er slet ingen garanti for et rigtigt svar
Så går det ud på at sætte turboen helt nede ved bagakslen, af uvisse årsager
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Jeg ville stadig placere turboen fremme i motorrummet, de eneste større fordel ved det system er at turboen ikke varmer motorrummet op og at den sider køligere. Men det er da hvist de færeste der har en konstant rødglødende turbo på en gadebil, så det plejer da ikke være noget støre problem.
Forresten tænk på hvor meget skidt og jord der vivler rundt under en bil.....
Har hvist aldrig set en rally bil med turboen monteret andre steder end i motorrummet, og de for sku da noget at leve af, så de har nok helder ikke så stort et varme problem så man er nødtil at flytte den udenfor motorrummet.
Forresten tænk på hvor meget skidt og jord der vivler rundt under en bil.....
Har hvist aldrig set en rally bil med turboen monteret andre steder end i motorrummet, og de for sku da noget at leve af, så de har nok helder ikke så stort et varme problem så man er nødtil at flytte den udenfor motorrummet.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
Fabritius
- Medlem
- Indlæg: 108
- Tilmeldt: 13 feb 2004, 13:57
- Geografisk sted: Roskilde
- Kontakt:
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland