Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 14:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 aug 2005, 13:02 
Offline

Tilmeldt: 28 aug 2005, 12:57
Indlæg: 4
Geografisk sted: TROMSØ
Noen som har meninger eller erfaringer om dette..?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2005, 13:03 
Offline

Tilmeldt: 28 aug 2005, 12:57
Indlæg: 4
Geografisk sted: TROMSØ
http://www.ststurbo.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2005, 13:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
tja har hørt at flere af amerikanerne bruger den opsætning og tanken er jo også sjov... men jeg vil mene at virkningsgraden af turboen bliver forholdsvis lav iforhold til hvad man ville få ud af den ved at montere den tættere på motoren og så køle ladeluften.... den energi der gå tabt i det lange udstødnings system er jo RENT tab i indsugnings tryk... men ingen tvivl om at det vil give noget men jeg vil mene det er en ringe hk/penge gain

(og vil mene at det vil give nogle meget mærkelige tryk bølger frem og tilbage i udstødningen fra motor til turbo...)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2005, 16:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
har tænkt en del på at bygge noget lignende selv i vinter. bare for at prøve det! overflade behandling af div. rør bliver måske det største problem... MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2005, 18:26 
Offline

Tilmeldt: 28 aug 2005, 12:57
Indlæg: 4
Geografisk sted: TROMSØ
Har også planer om å prøve dette. Tenker på å bruke en t3 (har en 2,5 liters motor).

Det er klart at potensialet for effektøkning er lavere en ved tradisjonel plassering av turboen, men det kan være et alternativ for de som kun ønsker en moderat effektøkning (0.3-0.5 BAR overladning).

Fordelen er i hovedsak enklere montering, (og eventuelt demontering).
I tillegg trenger det ikke koste så mye heller.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2005, 22:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvordan virker det og hvad er det ? er ikke helt med...

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2005, 22:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
grydesvamp skrev:
hvordan virker det og hvad er det ? er ikke helt med...


Som jeg har forstået det (Og det er slet ingen garanti for et rigtigt svar ;) )

Så går det ud på at sætte turboen helt nede ved bagakslen, af uvisse årsager :)

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2005, 15:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Jeg ville stadig placere turboen fremme i motorrummet, de eneste større fordel ved det system er at turboen ikke varmer motorrummet op og at den sider køligere. Men det er da hvist de færeste der har en konstant rødglødende turbo på en gadebil, så det plejer da ikke være noget støre problem.

Forresten tænk på hvor meget skidt og jord der vivler rundt under en bil..... :?

Har hvist aldrig set en rally bil med turboen monteret andre steder end i motorrummet, og de for sku da noget at leve af, så de har nok helder ikke så stort et varme problem så man er nødtil at flytte den udenfor motorrummet.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2005, 15:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 feb 2004, 13:57
Indlæg: 108
Geografisk sted: Roskilde
En anden fordel kan måske være at det er nemmere at skjule monteringen af turboen for nysgerrige (uniformerede?) sjæle.

_________________
Greeting
Master Fabritius

Smoke tires
Not drugs


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2005, 16:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvad med olietryk og retur til bundkar ?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team