Hvis man nu har 4 bars benzintryk i tomgang , så bliver det til 4,5 bar ved bilen uden turbo
hvad så hvis man lader 1 bars ladetryk stiger benzin trykket så til 5,5 bar eller udligning det sig bare til stadig at være 4,5 bar ?
Allan
Benzin tryk (turbo)
Redaktør: Moderatorer
-
Nielsen 306 GTI
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 13 aug 2005, 10:18
Benzin tryk (turbo)
Hvem siger peugeot ikke kan holde til trykladning
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Re: Benzin tryk (turbo)
106 T8 skrev:Hvis man nu har 4 bars benzintryk i tomgang , så bliver det til 4,5 bar ved bilen uden turbo
Hvad mener du med det??
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
grydesvamp skrev:ret mig hvis jeg tager fejl men trykket på benzinen på en indsprøjtningsbil ændrer sig vel ikke på en SUGE motor ?
På de fleste gør det derfor vacumslangen til regulatoren.
Det man søger er ens trykforskel over dyserne ved alle belastninger.
Såddan har det været i små 25 år.
Gamle D-Jetronic kørte uden trykreference til manifolden, og nyere biler med regulator i tanken bruger det heller ikke.
Gælder kun elektroniske indsprøjtninger, mekaniske er anderledes opbygget.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
På min den gamle 205'er aka. Karsten B's. Prøvede vi at blæse forsigtigt med en kompressor, gennem en reduktionsventil (ca. 0,6 bar), der steg trykket fra ~3bar og op til over 3,5 bar.
Suger du i slangen falder trykket.
Suger du i slangen falder trykket.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]