Benzin tryk (turbo)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Nielsen 306 GTI
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 aug 2005, 10:18

Benzin tryk (turbo)

#1 Indlæg af Nielsen 306 GTI »

Hvis man nu har 4 bars benzintryk i tomgang , så bliver det til 4,5 bar ved bilen uden turbo

hvad så hvis man lader 1 bars ladetryk stiger benzin trykket så til 5,5 bar eller udligning det sig bare til stadig at være 4,5 bar ?

Allan
Hvem siger peugeot ikke kan holde til trykladning
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

hvis du std. har 4 bars tryk over dyserne og så hæver lade trykket 1 bar skal du tilsvarende hæve benzintryk 1 bar for at have det rigtige flow over dyserne.. dette gøres nemt med en anden benzintryksregulator som typisk koster lidt over 1000 dkr...
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re: Benzin tryk (turbo)

#3 Indlæg af Transitfar »

106 T8 skrev:Hvis man nu har 4 bars benzintryk i tomgang , så bliver det til 4,5 bar ved bilen uden turbo

Hvad mener du med det??
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#4 Indlæg af grydesvamp »

ret mig hvis jeg tager fejl men trykket på benzinen på en indsprøjtningsbil ændrer sig vel ikke på en SUGE motor ?
Fri bane fuld hane! :-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

grydesvamp skrev:ret mig hvis jeg tager fejl men trykket på benzinen på en indsprøjtningsbil ændrer sig vel ikke på en SUGE motor ?


På de fleste gør det derfor vacumslangen til regulatoren.
Det man søger er ens trykforskel over dyserne ved alle belastninger.
Såddan har det været i små 25 år.
Gamle D-Jetronic kørte uden trykreference til manifolden, og nyere biler med regulator i tanken bruger det heller ikke.
Gælder kun elektroniske indsprøjtninger, mekaniske er anderledes opbygget.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#6 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

På min den gamle 205'er aka. Karsten B's. Prøvede vi at blæse forsigtigt med en kompressor, gennem en reduktionsventil (ca. 0,6 bar), der steg trykket fra ~3bar og op til over 3,5 bar.

Suger du i slangen falder trykket.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Besvar