Turbo med luftmængdemåler???

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
gæst

Turbo med luftmængdemåler???

#1 Indlæg af gæst »

Hej gutter jeg er ved at konvertere min polo g40 til turbo.
får jeg nogle problemer med min luftmængdemåler. det er en gammel g40 fra 88 hvor luftmængdemåleren sidder i luftfilterkassen.

På forhånd tak...
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#2 Indlæg af Mads B (dk) »

Nej det burde kunne køre..... du montere bare luftmængde måleren før turboen...... og din blowoff skal være recirkulerende og blæse luft ind igen mellem turbo og luftmængde måleren
Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#3 Indlæg af K-FINN »

Den behøver ikke være recirgulerene,det skal bare være en dobbelt stemplet ,hvis du gerne vil have den skal larme lidt ud i det fri.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Den behøver ikke være recirgulerene,det skal bare være en dobbelt stemplet ,hvis du gerne vil have den skal larme lidt ud i det fri.
MVH Finn


Problemet kan så være at luftmængdemåleren ser et kæmpestort flow og doserer en masse bensin og drukner motoren, hvorefter responsen på motoren stort set er ødelagt, indtil den har fået sig tygget igennem al den ekstra bensin.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Det har jeg ikke hørt de har haft problemmer med, dem der kører med det.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#6 Indlæg af Havneren »

Nææææ... Men i praksis vil der jo blive givet benzin til AL den luft måleren registrer også det BOV så vælger at smide ud. I princippet vil den så fede blandingen op i det øjeblik med slipper gassen. Det er ikke sikkert det er noget man kan mærke at den gør...

V/h Christian
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#7 Indlæg af VAG mekaniker »

Det kan jo også være at den har påløbsafbrydelse og IKKE kaster benzin ind når man nu slipper pedalen :wink:
v/h Peter
audi 80 1,8 turbo
Medlem
Indlæg: 227
Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
Geografisk sted: østjylland

#8 Indlæg af audi 80 1,8 turbo »

jeg kører fint med turbo, luftmængdemåler og blow out ud i det fri(dobbelt stemplet). det er precis som der er skrevet i et af de andre inlæg at min motor styring(som bare er hevet ud af en gammel opel og så chippet) laver en slags fuel cut lige når jeg slipper gassen.
første gear er for biler uden moment
Besvar