Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 aug 2005, 01:51 
Hej gutter jeg er ved at konvertere min polo g40 til turbo.
får jeg nogle problemer med min luftmængdemåler. det er en gammel g40 fra 88 hvor luftmængdemåleren sidder i luftfilterkassen.

På forhånd tak...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2005, 11:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Nej det burde kunne køre..... du montere bare luftmængde måleren før turboen...... og din blowoff skal være recirkulerende og blæse luft ind igen mellem turbo og luftmængde måleren

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2005, 00:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Den behøver ikke være recirgulerene,det skal bare være en dobbelt stemplet ,hvis du gerne vil have den skal larme lidt ud i det fri.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 aug 2005, 12:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Den behøver ikke være recirgulerene,det skal bare være en dobbelt stemplet ,hvis du gerne vil have den skal larme lidt ud i det fri.
MVH Finn


Problemet kan så være at luftmængdemåleren ser et kæmpestort flow og doserer en masse bensin og drukner motoren, hvorefter responsen på motoren stort set er ødelagt, indtil den har fået sig tygget igennem al den ekstra bensin.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2005, 23:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det har jeg ikke hørt de har haft problemmer med, dem der kører med det.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2005, 07:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nææææ... Men i praksis vil der jo blive givet benzin til AL den luft måleren registrer også det BOV så vælger at smide ud. I princippet vil den så fede blandingen op i det øjeblik med slipper gassen. Det er ikke sikkert det er noget man kan mærke at den gør...

V/h Christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2005, 15:36 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Det kan jo også være at den har påløbsafbrydelse og IKKE kaster benzin ind når man nu slipper pedalen :wink:

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2005, 21:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2005, 11:14
Indlæg: 227
Geografisk sted: østjylland
jeg kører fint med turbo, luftmængdemåler og blow out ud i det fri(dobbelt stemplet). det er precis som der er skrevet i et af de andre inlæg at min motor styring(som bare er hevet ud af en gammel opel og så chippet) laver en slags fuel cut lige når jeg slipper gassen.

_________________
første gear er for biler uden moment


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team